Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bärbar för musik..

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ha en bärbar dator som jag enbart tänkt använda för musikproduktion... jag har ett hum om vad som gäller.. men skulle gärna vilja ha lite tips... kan ju säga att man har ju inte råd med en frost dator men det ska vara en pc.. hellst intel core duo2 processor... om inte någon har något annat tips.. som sagt det är vitktigt att den är stabil och klarar lågt latency..men det hänger mkt på annat vet jag men som sagt skriv gärna lite tips o vad jag bör tänka på... gärna priser och så.. hade tänkt mig något för max 10-15k Kr.. tack på förhand

kanske ska tilllägga att det är främst cubase och reason som kommer användas...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-25 21:42

Jag är mycket nöjd med min Dell Inspiron 9400, Core Duo 1.66, 1 gig ram. Kan ju gärna vara lite snabbare/mer ram, men inga ljudgrejer har krånglat värre än vanligt. Grym skärm plus massa multimediafunktioner och USB-portar.

vad kostar en sådan??? gärna mer tips

Från 9.700 inkl moms och frakt, slutpris beroende på hur mycket prylar du stoppar i extra.

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/inspn_9400?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs

är det fler som använder en sådan???

Har också en Dell Inspiron 9400 med 2 x 1.66 ghz , 2 gig interminne , Nvidea 7800 grafik / 256mb

Funkar skitbra !!

Tänk på att detta system har en ExpressCard-plats och endast stöder ExpressCard-formatet. stödjer alltså inte PCMCIA

Tycker bara att vsti pluggarna blir så jäkla små på skärmen , kör 1440 x 900 i upplösning.

Macbook är ju ett helt ok alternativ med, iom att det utan problem går att köra Windows på den.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-26 09:32

Har en Dell Latitude D810 på jobbet. Den har gått som en klocka i snart 2 år.

musikdatorer

Vad använder folk för datorer till musikbruk???

1
Bevaka tråden