Hej
Jag har en Mac Mini Intel CoreDuo 1.66GHz 2Gb RAM som jag har en HP LaserJet 1200 kopplad via USB. På datorn finns det 2 användare. Jag själv (admin) och min sambo (ej admin). Nu har jag några problem med utskrifter.
Första problemet har vi båda. Ibland när man ska skriva så väljer man Arkiv och skriv ut, klickar sedan på skriv ut knappen. Då kommer det upp ett fönster där det står "Fel vid utskriften" eller på engelska "Error while printing". I denna ruta kan man bara klicka OK. Ingen utskrift kommer då ut. Har sökt runt lite på Google men inte hittat nåt vettigt som kan lösa det problemet. Felet kommer främst upp i förhandgranskaren och textredigeraren och från Neooffice.
Mitt andra problem är att för min sambo så får hon upp en ny skrivare under "skrivare och fax" varje gång som man startar skrivaren. Man har en som heter "HP Laserjet 1200" men för varje gång som man startar skrivaren så läggs det till en som heter "HP Laserjet 1200-1". Efter ett tag så kan man ha ca 10 skrivaren under "skrivare & fax". Har även här sökt lite på Google utan att hitta något vettigt.
Kör OS X 10.4.8 med alla uppdateringar på datorn. Har reparerat skivbehörigheter men det blev ingen skillnad
Nån som har tips på hur man kan lösa dessa problem?