Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som lyckats bygga om Mozilla?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte jag skulle försöka fixa den där eländiga buggen i Mozilla som gör att den inte är användbar på MacOS9, men efter att jag läst instruktionerna så ryggar jag tillbaka. Det är flera sidor med saker man MÅSTE installera, massor med gör si och gör så. På slutet tycker de "grattis" om man lyckats bygga. Ja, tacka tusan för det! Så vitt jag kan se måste jag röja en dator helt och hållet på alla mina vanliga utvecklingsverktyg och installera om.

Det ser ut som några arbetsdagars jobb bara att få upp rätt kompilator, rätt ditten, rätt datten, innan man ens kan ana om det över huvud taget går att göra nånting.

Finns det nån här som lyckats sätta upp en Mozilla-utvecklingsmiljö? Är det över huvud taget realistiskt att försöka fixa buggar i det där härket?

Ja det är inte konstigt att Apple valde att använda KHTML istället för Gecko. Mozilla koden är oöverskådlig och trasslig.

Just i OS 9 är det nog värre att få utvecklingsverktygen att fungera. I OS X fungerar det direkt när man har Dev Tools installerat.

Jag har inte kollat närmare på det men antar det finns nån bra anledning till att de dumpat OS 9 utvecklingen.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag har inte kollat närmare på det men antar det finns nån bra anledning till att de dumpat OS 9 utvecklingen.

Det är ju inte så konstigt precis, men det är synd att de gjorde det utan att ha fixat den Stora Buggen - eventhanteringen.

1
Bevaka tråden