Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikdator och andra program

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inspirerad av en annan tråd tänkte jag skapa den här. Jag har en 4 år gammal stationär Dell. Det är ingen fetingmaskin, det var den inte ens när den var ny. Den har en P4-processor som snurrar i 2,66 GHz, internminnet är 1024 MB. När jag bytte minne på min jobbdator tog jaf det gamla minnet och satt det i min Dell. Det var en ren chansning. Datorn pep till en gång när jag startade den och talade om att minnet var ändrat. Sedan var det bara till att tuta och köra. Jag slängde in ett till grafikort. Inga problem där heller.

Jag har förstått att många är petnoga med sina musik-PC. Windows skall optimeras och så mycket som möjligt skall tas bort. Datorn tål knappt en nysning.

Jag håller inte på att installerar en massa skit på den, men jag har hela tiden kört den som en bruksdator. Och den funkar perfekt till musik i alla fall. Jag surfar på den. Jag har installerat TV-kort i den. Jag har bildbehandlingsprogram i den, Kort sagt, den är som en Volvo V70 - den får slita hela dagen. Det är över tre år sedan jag installerade om den. Den hickar inte ens när jag musicerar. Det bara tuffar och går trots ett minimum av service.

Hur sköter ni era musikdatorer? Och grabbar och tjejer... inget tjafsande om Mac mot PC nu. Ni som vill tjafsa om det kan sätta er i sandlådan strax till höger utanför forumet.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-26 20:18

Grattis, är det inte nån Celeron det handlar om så är din burk snabbare än min.

Måste skaffa ny musikdator snart, är egentligen jättenöjd fortfarande men vore kul med mer kräm till vst-pluggarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-26 21:58

Jag spelar nog i samma liga som er med min XP2400
Ärligt talat så är jag inte så petnoga med min dator, har ingen dedikerad musikdator så jag måste ju kunna surfa 99:an och skriva mina labbrapporter och sånt nånstans. Jag har iofs stängt av de värsta grafiska effekterna och sånt. Jag hade faktiskt flera installationer ett tag, så jag kunde välja vid uppstart, en vanlig och en ren utan allt "onödigt". Men det blev tråkigt i längden när man var tvungen att boota om bara för att man ville kolla mailen. Har man en dedikerad studiodator så funkar det nog skitbra men jag tycker det är trevligare att kunna ha firefox eller icq/msn eller whatever igång i bakgrunden och om det hindrar mig från att klämma ur de där sista 10-5% ur datorn så får det vara värt det.

Även jag har ett avslappnat förhållande till min studio/arbets/surf/test/skit-dator. Jag har kört rally med den i ca 3 år. Det är en Dell 2,8 ghz med 512 mb och en stackars hd på 40gb som sett det mesta komma och gå.

1
Bevaka tråden