Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio Delta 1010LT och Cubase

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte ett sådant kort för att jag ville kunna spela in lite fler kanaler samtidigt. Installationen gick fint och allt fungerar som det ska förutom att jag fortfarande bara kan välja stereo in och stereo out på mina audiospår. Jag har klickat runt lite i menyerna men inte blivit klokare för det, hur ska jag göra för att kunna välja mellan alla åtta (analoga) in respektive ut på mina audiospår?

Det är Cubase SX2 jag kör om det spelar någon roll.

Du behöver aktivera de ingångar du vill använda i "vst inputs" under devices.

Nu ser det inte riktigt likadant ut för mig, men jag har varit inne i just den menyn och där finns alla inputs listade, till höger om varje står det att de är active. Men det fungerar ju ändå inte.

Du har valt rätt drivrutin?

Jag förstår nog inte frågan. Jag har laddat ner och installerat senaste drivrutinerna, jag har valt m-audio asio eller vad det står i cubase.

Jo, låter som du gjort rätt, ibland dyker det upp flera alternativ dock, typ "m-audio delta" samt "m-audio multimedia" eller "m-audio asio". Hade själv ett 1010 rackversion förut som jag körde till SX2 och något mer behövde jag inte göra så jag vet inte riktigt vad det kan vara. Rätt drivrutiner samt ingångarna aktiverade är de enda tips jag har tyvärr.

Hm, vad tråkigt. Får hoppas att jag lyckas hitta på någon lösning. Som det är nu kan jag inte spela in alls eftersom ingång 1/2 (som är de enda jag kan välja) är XLR medan alla andra är RCA.

Nej, det har jag inte gjort för jag har ingen sådan. Men det löser ju inte mitt problem. Om jag ska nöja mig med två kanaler så kan jag ju plugga in mitt gamla kort istället..

Eh? Jag tror inte du förstod innebörden i det jag skrev.

kool, jo men tänkte annorlunda, i kringlösningar

\\ tar bort mina tidigare inlägg då det saknade relevans för det faktiska problemet, som va syftet med tråden från början : i respekt :]

Det är lugnt.

1
Bevaka tråden