Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

h.264 eller .mp4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att konvertera mina gamla .avi musikvideos så att jag kan kägga in dem i itunes. Vilket format ska ja konvertera till? en h.264 fil väger väl mindre än en vanlig .mp4, men hur är det med kvaliten?

Ja, inte blir det bättre av att konvertera dem ytterligare iallafall. Finns det inget plugin till iTunes som klarar .avi-filer?

Om jag minns rätt så ska det bara vara att öppna en AVI-film i QuickTime Pro, välja Spara Som... och självstående .mov-film. KOmmer inte ihåg helt dock.

QuickTime-ramverket klarar av AVI. Däremot inte alla codecs som brukar användas för AVI. Prova att installera Perian och se om det fungerar utan att du behöver konvertera det.

nu är jag inte sådär jättenoga med kvaliten. kan likaväl konvertera allting till ett format som itunes hanterar, utan massa plugins.

Det är ändå ingen toppenkvalite på de filerna jag har. Tänkte bara att det skulle vara kul att ordna allt snyggt o prydligt i itunes.

1
Bevaka tråden