Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone finns inte på svenska apple store?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är inte det lite underligt?

Inte särskilt, med tanke på att den inte finns i amerikanska???

öh...fel av mig. iphone finns inte ens på svenska sidan apple.se alltså. titta under "maskinvara"...är jag blind eller?

Ah, antar att du inte menar Apple store, utan att det finns en produktsida på apple.com men inte apple.com/se/ ?

edit; skrev alltså detta innan ditt förtydligande

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-28 13:02

det är väl för att den inte har lanserats här en. det är ju inte ens säkert att den kommer att släppas här. inte på ett bra tag i allafall.

fick för mig att apple.se la upp "produktsida" i alla fall. det stämmer nog - det ni säger. fast "säkert att den släpps här" måste det väl ändå vara annars blir jag ledsen...

• Medlem
  • Vellinge
  • 2007-01-29 01:05

apple.se tickern: Apple uppfinner telefonen på nytt med iPhone. Levereras i Sverige fjärde kvartalet 2007.

Ursprungligen av Bokis:

apple.se tickern: Apple uppfinner telefonen på nytt med iPhone. Levereras i Sverige fjärde kvartalet 2007.

Lär ju knappast bli samma modell som kommer levereras i USA iofs.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-29 23:13
Ursprungligen av Chaosstar:

Lär ju knappast bli samma modell som kommer levereras i USA iofs.

Tror jag också. Helt meningslös tråd med tanke på att produkten inte ens släppts i Europa och att vi bara har fått se en förhandsmodell. Iphone ska inte finnas på svenska AppleStore precis som något Apple släpper om 5 år inte ska vara där.

• Oregistrerad
  • 2007-02-01 09:37

Tråden är inte meningslös (Om det inte finns en annan som diskuterar just hurvida Iphone kommer till sverige..)

Eftersom telefonen som visades upp på Keynoten är en prototyp så kan:

* Apple välja att lansera en annan Telefon i USA
* Välja att lansera ytterligare en version i Europa.

Att Apple väntar till Q4 att lansera den i Europa tror jag beror på:

* Förmångan att prata med Operatörer.
- Jag tror Apple är medvetna om att i USA sköts nästan ALL försäljning av handenheter via Operatörerna då det alltid är bindningstid på abonnemangen i usa (Normalt 18-24 månader)

- I Europa är det "retail" som bestämmer vilka nya lurar som ska säljas - Det är bara Telenor och Telia som har ett stort nät av butiker (3 har i ett par städer). Däremot har du On-Off, Siba, Elgiganten, Expert osv i varje håla (som säljer telefoner).

* Apple vill nog ha lite tid på sig att fundera ut en strategi i Europa innan man gör något.

* 3G är en viktig paramutter - Jag slår vad om en balja rotmos att iPhone kommer komma med 3G när den lanseras i Europa.

1
Bevaka tråden