- Gadd
- Medlem ●
- Piteå
Slaktade min gamla quadra 800 igåt och tryckte in en celeron 700
Men den var så jekla jobbigt för att allt utom skalet var av plast (bakelit?)!
Så man fick sätta fast moderbordet med gammla ramminmmen och värmelim blev ganska coolt ändå!
Så nu till frågan:
När slutade apple igetligen att tillverka sina burkar av plast?
Men de verkade inte som att det var apple som gjort burken iofs, stog någe annat företags logga på den och en jekla massa autografer av folk som designat den kanske?
quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:
Slaktade min gamla quadra 800 igåt och tryckte in en celeron 700
Dessa respektlösa ungdomar.......
Kan inte nån av er yngre, som orkar, sparka honom lite???
(No offence, Gadd, får vi se hur det gick?)
Det vore intressnat att se vad man kan göra av en Quadra 700 också.
Men visst är det sorgligt med tanke på vilka förbannat bra datorer Quadrorna var om man jämför med pc-hojarna från samma tid.
En pc-häck var väl inte mycket att ha före 1997 i alla fall.
[ 04 Januari 2003, 18:57: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]
Vet att jag skrev i en annan tråd för ett tag sen att jag hade hivat ut hela min mackyrkogård
..MEN TJI FICK JAG..
Snubblade över en Quadra 700 längst in i garderoben häromdagen där den samlade damm tillsammans med två kannibaliserade Power Macintosh 6100 och en lika mycket styckad Performa 6200.
Tänk vad med saker man har utan att veta om det!
quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Hörrö Mac-mördarn! Jag förbarmar mig görna över din Q 700 om du vill bli av med den.
Mac-mördare? moi?? *Pekar på mig själv och ser förnärmad ut*
"..jag försäkrar konstapeln..dom var döda långt innan jag slängde dom..."
Quadran har fått sig en plats i hyllan nu. Gör inte om samma misstag två gånger..
Men om jag skulle tröttna på den så hör jag av mig..
quote:Skapades ursprungligen av: phaglund:
quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Hörrö Mac-mördarn! Jag förbarmar mig görna över din Q 700 om du vill bli av med den.
"..jag försäkrar konstapeln..dom var döda långt innan jag slängde dom..."
Det försvarar ingenting, att åverka någon som dött är griftefridsbrott.. alla har rätt till en värdig begravning, död som levande.. det gäller även gamla maccar
just de ja...
21" Cinema displayen (som var fullt fungerande) är också helt slaktad och ska göras om till något roligt, kanske ett hus till fiskarna eller något annat roligt.
Måste bara tillägga att jag var så jekla nervös när vi skulle punktera bildröret på den! och självklart var det jag som aldrig gjort det förut som fick göra de!!!
Men de gick bra, sprängdes ju inte iaf.
Oj OJ!!! nu skriker min kompis från köket (han som fick quadran ) DEN LYSER DEN LYSER!!!
It´s alive!!!
Men nu måste vi ju hitta massor med gammla spel till den, vet nånon länken till dendär sidan med massa gammla macspel?
fixar bild bevis på grejorna på tisdag, dock bara på pc-quadran, eftersom att jag tappatbort usb kabeln till digitalkameran så farsan måste tömma den på jobbet, och minnes kortet blev fullt......så jag var tvungen att ta alla andra bilder med en systemkamera