Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer Findern förbättras i OS X Leopard?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har testat Leopard-betan och märkt några ändringar/förbättringar i Findern?
Eller om någon har några skärmdumpar på hur Findern ser ut i Leopard?

Hade varit uppskattat om Apple gjorde vissa förbättringar på den biten.

Det finns ett Application Enhancer-program som heter WIndow Dragon t ex som gör så att man genom att hålla in en eller två tangenter kan flytta ett eller flera fönster eller skala om ett fönster genom att kllicka var som helst i ett Finderfönster eller program för den delen. Det skulle kunna vara en smart gömd funktion inbyggd i Findern t ex.

Tabbar i Finderfönster skulle de också kunna bygga in.

Jag skulle även vilja att de mappar man valt olika färger på även ska få den färgen om man har placerat dem ute i snabblänk-listen till vänster.

Lite av det och kanske någon förbättrad variant av hur filerna listas och hur man bläddrar.

Någon som har fler idéer?
Finns ju en del shareware och freeware-program som löser en del av detta, men man hade ju önskat att funktionaliteten fanns inbyggd i OS:et från början så man slapp installera småprogram.

EDIT: Pathfinder har rätt mycket bra funktioner som Apple borde ta efter. Dock är den väldigt "bloatad" när man först startar programmet, lite väl mycket plotter, men när man stängt av allt onödigt som man inte använder så är den riktigt smidig.

Senast redigerat 2007-01-30 11:25
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-30 11:56

Findern är det öppna kortet i leopard - finder har varit helt oförändrad i leopard betan som externa utvecklare har fått så vitt jag har förstått. Det rycktas om en finder med design element liknande iTunes 7 - sen så skulle det vara konstigt om inte apple skulle använda någon core-animation efekt. Findern är den komponent av mac os X som apple kan stuva om som mest utan att informera utvecklare. Detta är torligen en av de hemligheter som apple håller på.

Ursprungligen av tok:

Findern är det öppna kortet i leopard - finder har varit helt oförändrad i leopard betan som externa utvecklare har fått så vitt jag har förstått. Det rycktas om en finder med design element liknande iTunes 7 - sen så skulle det vara konstigt om inte apple skulle använda någon core-animation efekt. Findern är den komponent av mac os X som apple kan stuva om som mest utan att informera utvecklare. Detta är torligen en av de hemligheter som apple håller på.

Jag hoppas verkligen inte det kommer se ut som senaste iTunes (7:an). Det är för mycket grått. Hellre den ljusare, vitare stilen som fönstret i OS X preferences har t ex. Men man kan ju hoppas det är "en av de stora hemligheterna" i leopard, ja.

By the way, jag har testat Pathfinder lite mer nu och det känns lite buggigt. När man scrollar så buggar uppritningen, så det flimmrar till.
Efter jag valt show icon previews så låste sig hela datorn och det gick inte att använda den, jag tryckte tvångsavsluta men fick vänta ett par minuter tills dialogen kom upp så jag kunde avsluta pathfinder. Känns inte helt stabilt, är inte van vid sånt beteende i OS X, känns mer Windows. De har dock en hel del bra funktioner, men jag hade inte betalat $35 för det.

1
Bevaka tråden