Tack för alla förslag. Har testat allt, inte tubbla teckensnitt, gett den ända upp till 600Mb minne, med virtuellt minne då naturligtivis. Har testat stänga av virtuellt och ge den det som finne. Men inget hjälper. Det har med minnet att göra. Dom har lyckats fylla på inkorgen så den filen är på 600MB, antar att det är det som spökar. Dom har dessutom en gamla meddelandefil som är på 600 även den. Jag har tagit bort den, men det hjälper inte. Programmet startar så fint när man tar bort alla filer så man kan fylla i nytt, så det gjorde jag och sedan slängde in dom gamla filerna och då vägrar den starta. Officemappen ligger löst på hårrdisken inte i macos 9 programmappen.
Någon som har något förslag. Entourage kan tydligen inte importera från sig själv, jag testade att ladda ner ett annat mailprogran för att kunna importera och göra nytt, men tex eudora kan inte importare från officepaketet. Vet inte riktigt vad jag ska testa nu. Har även nollställt parameterminnet och byggt om skrivbordet.
Det är en gammal G3 på 128 Mb ram, tänkte ett tag att det kanske kunde gå att lägga in x på den för att kunna importera till office i x miljön. Men det är ju för lite ram på den för att det ens ska funka med en tidig version av x.....
Martin