Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipoden knasar sej. tror att den laddar hela tiden

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Min iPod har börjat sjuka sej efter 1 år och 6 dagar i trogen tjänst. den tror att den laddas hela tiden. dvs att "LADDAT" står på skärmen hela tiden och drar ut allt batteri.
Jag har försökt återställa den och resetta den men inget hjälper.
Sedan prövade jag att koppla in den till en polares MacBook och den funkar felfritt.. ända tills jag kopplar in den till min pc igen...

Någon som har någon ide på vad jag ska göra förutom att köpa en Mac?:p

Tackar
/Manne

• Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-03 11:20

Hejsan Manne! Jag har länge letat efter någon som har samma symptom på iPoden...
Jag har exakt samma problem som du.. "LADDAT" skärmen stannar kvar i vila och tömmer hela batteriet... Jag har tillochmed provat att byta batteri på den själv, men inget hjälpte...
Tyvärr så är ju garantin ute så jag måste väl köpa en ny. Men det hade varit roligt att veta vad felet var och hur jag kan avhjälpa det.. Har kopplat in den och kört iPodWizard och aktiverat "Deep Sleep", men det hjälpte inte heller. Hoppas det finns någon i detta forum som kan ge svar om hur man löser detta. Jag har tre datorer. Två PC och en Mac... Inga av dom funkar att lösa detta med...

Tackar
/Jonathan

Senast redigerat 2007-11-03 13:51
1
Bevaka tråden