Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-30 19:15

Jag har en rack relaterad fråga!
Hur varmt har ni alla i era serverrum/i rackskåpet rent generelt?
Tror nämligen själv att mina saker inte mår speciellt bra...

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Flyttade inläggen till en egen tråd /Mod

Senast redigerat 2007-01-31 09:18
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-30 20:04

Nu kapar jag tråden känns det som men...och samtidigt ber om ursäkt för det!
Men jag måste bara vet om nån vet om (haha..många "om" och "vet"..) - det finns kylmoduler som man kan fästa i rackskåp? Just nu har jag en fläktpaket på taket på skåpet som mer eller mindre trycker ut luften. Tanken är att den ska kunna suga upp luften ifrån golvet och pressa ut det genom hela skåpet. Just nu så misstänker jag att den tanken inte funkar eftersom jag bara har ut luften ifrån maskineriet att utgå ifrån - 30 grader.

Skulle vara kalas om det fanns en modul man kunde fästa på taket som fungerar som en kylare! (?)

Kommer troligen inom en kort framtid att bygga ett rum i rummet för 2 rackskåp (rulldörrar i glas m.m) Men det skulle vara kul att veta om "sådana" kylmoduler existerar!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

• Oregistrerad
  • 2007-01-30 22:00
Ursprungligen av Kenneth M:

Nu kapar jag tråden känns det som men...och samtidigt ber om ursäkt för det!
Men jag måste bara vet om nån vet om (haha..många "om" och "vet"..) - det finns kylmoduler som man kan fästa i rackskåp? Just nu har jag en fläktpaket på taket på skåpet som mer eller mindre trycker ut luften. Tanken är att den ska kunna suga upp luften ifrån golvet och pressa ut det genom hela skåpet. Just nu så misstänker jag att den tanken inte funkar eftersom jag bara har ut luften ifrån maskineriet att utgå ifrån - 30 grader.

Skulle vara kalas om det fanns en modul man kunde fästa på taket som fungerar som en kylare! (?)

Kommer troligen inom en kort framtid att bygga ett rum i rummet för 2 rackskåp (rulldörrar i glas m.m) Men det skulle vara kul att veta om "sådana" kylmoduler existerar!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Finns många lösningar för kylning av datahallar / skåp. Hör med APC, Rittal, etc.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-30 21:56

sätta in fläktar på undersidan också?

Kyla i golvet?

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-30 22:23

Ooh! Tack Studiox! Hade ingen aning om att APC gjorde kylutrustning!
Ska försöka ta ett foto på mitt varma rakskåp imorn!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

• Oregistrerad
  • 2007-01-31 10:43

Jodå, dom köpte upp något företag som var duktiga på att leda ut värme utan att för den delen spendera miljoner på kylanläggningar.

Tempen i vårt serverum ligger på 15-16° nånstans, vet inte riktigt vad som är "standard" men för varmt ska man ju inte ha det..

1
Bevaka tråden