Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod krånglar efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kan förklara varför min 60 g iPod med video krånglar efter uppdatering från 1.0 till 1.2.1? Samma sak oavsett om jag använder Macs eller Windows programvara. Efter ett par tre låtar stannar den eller startar om.

Vad är det jag går miste om genom att inte uppdatera?

Anders

Jag har samma problem! Hittade du någon lösning?

Tyvärr inte, du är den första som svarat på min förfrågan.

Hittade denna diskussion på apple hemsida. http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=875644&tstart=0

Hjälper inte så mycket men där ser man iaf fler med liknande problem så vi är inte ensamma. Jag har löst det med att jag autosynkar allt och ibland så hinner den med att lägga in alla nya låtar. Har dock fått erbjudandet att lämna in den till tekniker på företaget jag köpte den ifrån. Vet inte hur sugen jag är på att skeppa den till USA där någon klåpare ska kolla på den men problemet är ganska irriterande.

Jag säger till om jag hittar något nytt. Lycka till!

Affe

Ursprungligen av huttetutte:

Vad är det jag går miste om genom att inte uppdatera?

Den, för min del, viktigaste (mest uppskattade) skillnaden är att man kan ändra ljusstyrkan på skärmen till olika nivåer. Dessutom finns en del andra små nyheter från iPod 5.5G, dock ej sökning.

Jag har installerat 1.2.1 på min 30 gb video, utan några som helst problem.

Jag hittade lösningen!

I alla fall så att man slipper alla omstarter. Kör en restart (håll in select+menu). Tryck sedan direkt select+play/pause för att komma i disk mode, (eller vad det nu kallas). Sedan poppar iPoden upp i iTunes och det är frid och fröjd att lassa över filmer och musik. Detta måste man dock göra varje gång man syncar. Lite jobbigt med dock mkt bättre!

Hoppas det fungerar för alla er andra med liknande problem.

Affe

1
Bevaka tråden