Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag få problem efter uppgradering till 802.11n?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Nu när man kan uppgradera macbooken till IEEE 802.11n blev jag väldigt sugen men jag undrar om det kan uppstå några problem om man uppgraderar till "n" standarden och sedan vill in på ett "b/g" nät?
För om jag inte har helt fell så körs "n" i både 2.4(samma som b/g)GHz och 5(samma som a)GHz och borde därför kunna anpassa sig så den kan gå in på all typper av nätverk, eller har jag fel? ;P

Hoppas någon kan förklara lite mer om nya n standarden till macen, tror många mer en mig också vill veta lite mer innan dom uppgraderar.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-02-05 10:46

Som jag har förstått det skall det absolut inte vara några problem. Som idag t.ex, du har stöd för b/g, det fungerar alltså lika bra att köra under ett b eller g nät, utan problem. I framtiden med denna uppdatering skall det alltså utan problem vara möjligt att köra b/g/n, utan några som helst problem.

Själv har jag inte uppdaterat, finner ingen anledning till det i-dagsläget, men ser inte varför man inte skulle göra det om man nu behöver det. Rätta mig gärna om jag har fel.

1
Bevaka tråden