Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mesta Mac-personligheten i SE?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vem är den viktigaste och mesta Mac-personligheten i Sverige? Den som gör mest PR för produkterna genom sitt arbete - oavsett skrå?!

Jag vet inte om detta varit uppe förut. En omröstning kanske? ”År 2002 99mac.com´s pris går till...” *tadam*

[ 15 Juli 2002, 20:45: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-07-15 20:50

...and the winner is:
*host*
-Martin Björnström
*host*

Skämt åsido, men fakta är nog att vår Martin ligger bra till efter allt lyckat arbete med 99mac!

• Avstängd
  • International user
  • 2002-07-15 20:55

Om man räknar vem som gör mest reklam för mac utanför "initierade" kretsar, så tror jag tyvärr inte att Martin ligger så bra till, eller vet alla vem martin är? Eller var det inte frågan?

[ 15 Juli 2002, 21:06: Meddelandet ändrat av: Mattias L ]

Samuel Fröler är väl den tråkiga rösten till svenska Apple-reklamen?

Men han är inte den - genom sitt arbete - som gör mest för varumärket Apple i Sverige eller hur?!

[ 16 Juli 2002, 08:26: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-07-15 21:09

Jag kanske betonade första frågan om Mac-personlighet, och tänkte personlighet a´la Lindhe.
(jag tänkte också lägga till i inlägget att det kanske finns lite bias i det här forumet )

Lindhe skulle vara en klar vinnare om vi vred tillbaka tiden ett par år.

Jag har inte ens några speciella kandidater faktiskt.

Var det inte Lindhe som drog i gång f.d. MacPower.com?
Jag minns att det var en rätt schysst portal som (Bonniers?) lades ner alldeles för tidigt.

/Martin

iBjorn - tackar, tackar...

Det finns en hel del folk som lägger ner mycket energi för Macanvändare - ta grabbarna som lägger ner energi på MacNytt till exempel, och gänget på MacWorld (även om dom inte är så populära nuförtiden).

Finns det några "kändisar" som öppet proklamerar Macintosh? I USA finns det ett gäng faktiskt.

MacNytt och MacWorld i all ära, men när ordnade de ett "lokalt" expo i Stockholm med direktsändning från Keynoten i NY?
En sak till bara, antar att killarna på MacWorld har BETALT för att intressera sig för vad som händer i Mac-världen. Det är en skillnad på att få betalt för att intressera sig och jobba ideelt för att svenska Mac-användare

Tror nog iaf att det är du, Martin, som lägger ner mest (i alla fall bra mycket) tid på marknadsföra Apple. Apple Sverige gör ju inte hälften så mycket.

Du ser till så att de svenska Mac-användarna får något att uppleva, ett expo i stockholm skulle räcka för mig, synd att man inte får närvara på grund av ålder

Istället får det bli QT och webcasten

Det är ok att skryta upp Martin för det arbete han lägger ned. Och pengar.
Men racka inte ned på Apple Sverige i onödan. Tycker då jag i alla fall.
Oscar Bjérs, Apple Nordens nya general manager har nog inte ens träffat sin fru och barn sedan han började för ett halvår sedan. Han har verkligen varit ett föredömme hittills.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Det är ok att skryta upp Martin för det arbete han lägger ned. Och pengar.
Men racka inte ned på Apple Sverige i onödan. Tycker då jag i alla fall.
Oscar Bjérs, Apple Nordens nya general manager har nog inte ens träffat sin fru och barn sedan han började för ett halvår sedan. Han har verkligen varit ett föredömme hittills.

Rätteslse till mitt föregående inlägg: Med undantag för vissa personer inom Apple Sverige, t.ex Oscar Bjérs.

Men jag har inte sett att Apple Sverige har skyltat med något nytt på senare tid, men jag brukar inte kolla efter det. Kankse skall börja göra det, kanske händer mer än jag tror

Har haft ganska mycket kontakt med dom på sistånde. De har koncentrerat sig hårt på stora företag som har PC och Unix de senaste månaderna. Bland annat Oscar har rest runt och träffat höjdare och snackat om OS X:es förträfflighet.
Education-delen har varit hög prio också. Nästa steg (som ska börja efter semestern) är att ta Educationdelen in på Folkhögskolorna. Där har dom itne varit så aktiva ännu.

Stora reklamkampanjer har inte varit så hög prio. Fått för mig att Apple Norden inte har så hög budget.

Jag har också fått intrycket att Oscar Bjers arbetar väldigt hårt för att få ut Macar bland företag, det skulle vara Apple Nordens stora satsning om jag minns rätt.

Jag håller med Christoffer angående Martin Björnström, men jag tror inte Martin är den största Mac-personligheten i Sverige ÄN. Ge det hela lite tid till så tror jag säkert Martin kan växa till sig och bli en "kändis" bland Macanvändarna mer eller mindre som Lindhe var.

Om han fortsätter i samma takt så.

1
Bevaka tråden