Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Native Instruments Audio Kontrol 1?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-02-01 07:56

Är det någon som har en och kan skriva lite om den?

Jag funderar på att skaffa en till min macbook, men har läst på en del ställen, bla NI:s produktforum att den är buggig.

Vad tycker du om den. Ganska sexig eller hur? Jag funderar på den eller Presonus Firebox Nån som har goda råd i det valet?

Ursprungligen av imported_wallraff:

Är det någon som har en och kan skriva lite om den?

Var på jakt efter ljudkort med balanserade utgångar, minst två kanaler. Saxar ihop lite jag skrivit på andra ställen:

Köpte först ett 0404 USB. Den behövde externt nätagg och drivrutinen sänkte datorn (Win XP) om kortet tappade ström under drift.

Bytte sedan mot ett Native Instruments Audio Kontrol 1 och har inte ångrat mig.

* Hälften så stort. Det är verkligen hanterbart.
* Alu istället för blå plast, verkar rätt stryktålig
* Snygg
* Drivs av USB-porten, ingen extern extraklump
* Hänger inte datorn om USB-kabeln råkar åka ut under drift. Räcker att välja om ljudkälla i programmet.
* Har separata volymkontroller för kanal 1+2, kanal 3+4 resp hörlur

Burken är gedigen nog att stå stabilt på en keyboard utan att halka omkring. Skalet är tillverkat av 3 mm tjock aluminiumprofil. Gummifötterna är rejäla och fastskruvade nedsänkta i falsade aluminiumspår (inte dubbelhäftande tejp). Allt andas kvalitet. Jag var tvungen att leta reda i dokumentationen för att kolla om den verkligen inte var gjord i Tyskland, men det var ju Kina ändå.

Ursäkta om jag låter lyrisk, men gå och titta på en själv så kommer du känna hur du vill ha en innan du vet exakt vad du ska ha den till. Köpte min på Musikbörsen Slagverket på Södermannagatan i Stockholm. Och den pluggen framför jag helt skamlöst eftersom de var extremt service minded och till och med packade upp och installerade en AK1 för att kolla att drivrutinen inte gick total bärsärkagång om man råkade dra ut sladden under drift.

Köpte ett i USA för 215 dollar

Får mitt kort på måndag... återkommer med en reflektion... bara mjukvaran kostar ju ett par tusenlappar...

Mvh
Per

Köpte ett i torsdags. Mitt första intryck är kanon. Det är verkligen litet, mycket mindre än jag har trott. Har inte direkt hårdtestat det och har ingen aning om hur ingångarna låter men ut pumpar det på fint och det är ett jäkla drag i hörlursutgången.

Hoppas att du blir nöjd. Jag impulsköpte mitt och ska bara använda det till laptopen och främst till Traktor så jag har inte så höga krav annat än litenhet, och det uppfyller den.

1
Bevaka tråden