Tjena,
Jag har ett väldigt märkligt strul med min router från netgear. När jag laddar hem filer eller bilder via webläsaren förloras massa data på vägen. Först tänkte jag att problemet var med routern eller eventuellt störningar i kablar. Eftersom jag behöver routern hela tiden för nätverket kunde jag inte skicka in den på garanti utan att köpa en ny först. Sagt och gjort köpte jag en ny router från Netgear men samtidigt bytte jag ut ALLA kablar till skärmade ifall det skulle vara något sådant. Allt helt nytt alltså, men tyvärr samma problem. Jag får samma problem genom Mac Mini, iMac, MacBook och PC samt webläsare Safari, Firefox (pc & mac), IE för PC.
Och nu blir jag gråhårig. Jag behöver ett nätverk och i arbetet laddar jag mycket bilder över http protokollet, men enda sättet för att få det att fungera idag är att koppla förbi routern helt.
Router 1 är en Netgear wgr614v2 (tror jag) 6 månader gammal.
Router 2 är en Netgear Rangemax wpn824
Samma skit med båda. Den enda routern jag har som fungerar är den belkin-grunkan jag har hemma men den är så oflexibel i övrigt att jag inte vill ta den till jobbet.
Bifogar en screenshot på hur en bildnedladdning på 500K kan se ut.
Någon som kan hjälpa mig?
Lennie