Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

avi och andra nedladdade filer i FCP

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-04 18:17

Hej,
undrar hur man importerar avi och andra filer nedladdade från nätet, in i FCP för att sedan kunna redigera dem? För tillfället ber CP att man renderar dem men vill samtidigt inte?
Tack för alla svar!!!

Vilken kodek är det i filerna du har? Vilken kodek använder du till sekvensen i FCP? Det är avgörande liksom...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-05 15:54

filer i FCP

Hej, tack för svar. Om jag förstår dig rätt så brukar jag använda quicktime filer i FCP, men andra borde ju funka? Har försökt ladda ner en avi converter program men har inte använt den än, kan den hjälpa?

QuickTime och AVi är inga "videoformat", det en "behållare" för filmer. I QT och AVI kan du exvis ha DV, MPEG-2, MPEG-4 osv som kodek.
Så frågan är fortfarande vilken kodek du har problem med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-05 18:01

hejsn, jo mpg filerna fungerar men måste beskäras men det är quicktime filrna i avi som inte vill?

Ursprungligen av chloe:

hejsn, jo mpg filerna fungerar men måste beskäras men det är quicktime filrna i avi som inte vill?

Nu förstår jag inte riktigt, QuickTime-filerna i AVI? Kan du förklara så kan vi nog hitta en lösning åt dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-14 00:05

importera typsnitt (font sabon) i FCP

Hej, jag undrar hur man importerar ett nytt typsnitt i FCP så att jag kan använda dem till mina texter/titlar?
Har försökt att importera som file men funkar inte.
Hjälp mi det är akut!!!

p.s: tack hummel för hjälp, var tvungen att lämna avi problemet tills vidare men kommer nog deinitivt behöva hjälp med det i framtiden

Ursprungligen av chloe:

Hej, jag undrar hur man importerar ett nytt typsnitt i FCP så att jag kan använda dem till mina texter/titlar?
Har försökt att importera som file men funkar inte.
Hjälp mi det är akut!!!

p.s: tack hummel för hjälp, var tvungen att lämna avi problemet tills vidare men kommer nog deinitivt behöva hjälp med det i framtiden

FCP kommer åt samma typsnitt som är installerat i systemet. För att installera ett typsnitt dubbelklickar du på det och väljer installera när "font visaren" öppnats, om jag nu minns rätt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 14:22

final cut buggar med importerade rippar

Hej,
jag sitter och klipper ihop lite olika grejer som jag tagit in genom rippade dvd, mini dv och mpeg2.
Men när jag ska läsa eller rendera min timeline så bara lägger final cut av och stänger sig.
Har omimporterat filmerna men poblemet uppstår igen.
Vad ska jag göra?
Är i desperat behov av svar.
Är tacksam för all hjälp!
Mvh
Anna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-20 15:38

svart ridå....var god starta om datorn

Hej igen, dn här gången så sa det helt stopp och ridån fölls ner med var god starta om.
Vad ska jag ta mig till?

:=
Anna

1
Bevaka tråden