Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mackie's Onyx Satellite FireWire ljudkort?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som testat & har nått att säga? Bra eller anus?
http://www.mackie.com/products/satellite/splash.html

Tycker idén med sammspelet stationär/mobil lösning verkar perfekt för min studio. Körde innan med M-Audio Audiophile USB, som jag nu tycker är dynga efter att ha avverkat två stycken!

Sen skulle jag gärna vilja veta om Mackie är ett bra märke generellt, eftersom jag inte har stött på det i praktiken så mkt tidigare...

*bump*

Ingen?
Ska kolla på en sån på lunchen. 3500 på 4Sound. Låter inte så farligt dyrt, med tanke på:

• AKM® AD/DA-konvertar
• 24-bit/96kHz
• 2 st. mickförstärkare med 48V fantommatning
• 2 st. hörlursutgångar med Kontrollrum/Phones 1 och Phones 2-nivårattar
• 8 in 6 ut + kontrollrum ut
• Inbyggd kontrollrumsfunktioner med Talkback (inbyggd mik) samt A/B-switch (mjae?)
• 6-kanals volymkontroll för surroundmixning (mjae?)
• Snygg!

Sen en annan fråga:
Det är inget midi interface på ljudkortet. Spelar det någon roll, rent prestandamässigt? Har ett Sportsman 2*2 interface. Det borde väl duga?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-02-05 10:13

Sen skulle jag gärna vilja veta om Mackie är ett bra märke generellt, eftersom jag inte har stött på det i praktiken så mkt tidigare...[/QUOTE]

Har ingen erfarenhet av just den Onyxen, men I löv Mackie. Väldigt bra preamps, kompakta,smarta lösningar och ändå lätthanterliga.

Den ser jävligt sexig ut, mycket funktioner. Skulle tro att den är rock solid med tanke på att det är just Mackie.

Jag bumpar upp denna för att upprepa MIDI frågan...

Hur blir det med latency när man inte har MIDI i ljudkortet? Onyx kan köra med ASIO/WDM/GSIF/CA. och man ställer ju in buffersize mot ljudkortet. Men kan det bli knas med latencyn beroende på vilket MIDI interface man väljer att köra med?

Eller är det så att så länge ljudkortet funkar prima med ASIO & liten buffert, så håller man nere latencyn oavsett MIDI interface? Jag ska ju ha en 8-9 midiprylar som rullar in och ut i datorn...

Eller är det bättre med ett ljudkort med inbygt MIDI interface? Vad säger ERA erfarenheter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-06 13:21

jag kör ett firewire ljudkort tillsammans med ett usb midi interface och det fungerar bra, har inte märkt några problem vad gäller latency på något sätt. jag tror inte att midi drar så himla mycket bandbredd, men självklart om man pumpar sysex på alla kanaler samtidigt till allting så det står härliga till så kanske det blir lite problematiskt.. men det är inget scenario jag är bekant med på något sätt.

Tack inkinen, det var vad jag ville höra!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-08 14:47

jag har dock inte testat just mackies kort så jag har ingen aning om hur det kommer att bete sig.. kolla om du kan testa kortet i affären och ta med ditt usb-midi.. finns ju rätt många faktorer som spelar in när det gäller firewire, vilket chipset du har moderkort och så vidare.

1
Bevaka tråden