Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrkontroll till Macbooken trasig?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min macbook i ca en månad nu. Allting funkade prima tills nu i veckan. Jag skulle starta upp front row men fick istället upp ialertu. Tydligen så hade menu-knappen fastnat. Jag tryckte några gånger tills den kom upp igen, den har alltid sett lite sne ut. Men jag tänkte inte så noga på det. Men sen dess har den fortsatt att hänga sig i nertryckt läge titt som tätt, den klickar även ibland. som om plastknappen går ner och upp men utan att trycka på någon sensor i kontrollen.

Idag efter att ha fått igång front row, kunde jag inte komma ur. Det verkade som om kontrollen inte sände någon signal alls, den hängde sig inte, utan det hände helt enkelt ingenting. Så nu är frågon om det är datorns sensor som pajat eller om det är som jag tror bara fjärrkontrollen som är buggad. Finns det något sätt att ta reda på detta? Och vart vänder jag mig för att byta fjärrkontrollen (köpt på applestore, mercant-kortet).

Är det ett vanligt problem med trasiga apple remotes?

• Medlem
  • 2007-02-06 19:41

Så här testar du ifall fjärren är trasig: kör igång photo booth rikta fjärren mot kameran, tryck på valfri knapp. Om fjärren fungerar så ser du att det lyser som en vit lampa från det svarta området på fjärren.

Ha coolt. Insidertips där, jajjamän det funkade. Så det är bara knapparna som fasnat ibland. Tror man apples kinkiga kundservice går med på att byta den på det felet? Och måste man i såfall skicka med hela datorn?

1
Bevaka tråden