Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Distande pianoljud

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej

Jag kör Logic express på en gammal G3 (400mhz och 640 mb intern minne). Visst , det är en gammal dator men Logic fungerar utmärkt då jag mest kör externa synthar via midi och kompl med mjukvarusynthar..

Alla garagebandsynthar och ES1 mfl - synthar fungerar utmärkt förutom EXSP 24. Endast pianoljudet där distar, alla andra ljuden fungerar bra. Är det för dålig dator (stor pianosampling?)eller finns andra knep för att få bort detta distljud?

Hoppas på bra tips.

Andy

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-07 16:14

Det medföljande pianot där borde inte vara så jäkla stort att det käkar upp allt ditt minne, det har jag svårt att tro. Har du kollat så att du inte av någon märklig anledning har någon konstig inställning i EXS24:n? Typ dist på, eller att filterdrive är uppdragen eller något? Provat att sänka volymen på något sätt inuti EXS24?

Distar det som i distorsion, eller sprakar och knastrar det? Om du kan särskilja begreppen

Ursprungligen av Bobbski:

Det medföljande pianot där borde inte vara så jäkla stort att det käkar upp allt ditt minne, det har jag svårt att tro. Har du kollat så att du inte av någon märklig anledning har någon konstig inställning i EXS24:n? Typ dist på, eller att filterdrive är uppdragen eller något? Provat att sänka volymen på något sätt inuti EXS24?

Distar det som i distorsion, eller sprakar och knastrar det? Om du kan särskilja begreppen

Vi snackar distorsion som i dist-pedal. Tror själv att det är något med olika volyminställningar någonstans men har inte gjort några inställningar i EXSP.......skumt.

Andra pianon (garageband-instr) funkar ju alldeles utmärkt.

Jag letar vidare...

Tack

1
Bevaka tråden