Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobba som Mac-säljare?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som ni känner till jobbar jag med leasing-återtag där vi hämtar tillbaka en massa produkter ifrån företag som gått i konkurs etc. Det är ju egentligen ett ganska deprimerande jobb eftersom man bara ser tråkiga saker. Samtidigt får man ju en massa idéer eftersom vi ser leasingavtal, kunder, fakturor och talar med reklambyråfolk hela dagarna.

Genom mina kontakter med leasingbolagen har jag kommit så långt att jag börjar titta på möjligheten att dra igång ett projekt som främst sysslar med personalköp och andra former av macförsäljning via finansiering.

Hur hittar jag en eller två personer som dels är duktiga säljare (motiverade - "får saker gjorda" - noggranna - ansvarsfulla) och helst har erfarenhet av finansiering och "kan" Macintosh?

Det vore kul att bolla lite idéer med 99mac-gänget.

Här var det inte mycket kommentarer? Dödfött att jobba med Macförsäljning?

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-04-06 20:56

själv skulle man ju gärna jobba som macsäljare men jag tror inte jag är ett kap direkt, eftersom att man kommer ut från handels programet om 2månader

Man kanske är lite för färsk

Har själv jobbat mer eller mindre med support, försäljning och installationer sen jag var 14-15 år. De åren jag tog ledigt från skolan håller jag på att ta igen nu, så därför kan jag inte.

Låter dock som ett intressant projekt jag gärna annars skulle söka till. Får önska dig lycka till!

Är inte riktigt övertygad om att jag skulle fungera som försäljare....Jag är nog för snäll.
Jag tackade nej till ett jobb på Estrad (musikaffär i Stockholm) som Mac-försäljare för att jag inte trodde att jag skulle vara bekväm i den rollen......

Att du är snäll är bara bra, så länge du är bestämd.

• Oregistrerad
  • 2003-04-07 09:57

Tja sälj kan jag och mac gillar jag. Jobbar idag som marknadsansvarig/key account manager. Nackdelen är att jag gillar mitt jobb som jag har idag och att kan alldeles för lite tekniskt om datorer utan använder bara vissa program som tex Office, Itunes, Imovie och Cubase. Annars vore det kul!

För kunden är det väl bra.....men jag tror inte att jag skulle passat på Estrad i alla fall....

Anledningen till att jag tackade nej var för att när jag väntade på jobbintervjun så hörde jag försäljaren på Estrad gå igång på en kund som aldrig ägt en Mac. Och han snackade så mycket strunt så att jag nästan blev förbannad och ville gå fram och rätta honom. Just av den anledningen så tror jag inte att jag skulle passa in, i alla fall inte hos Estrad, som säljare.

(Sorry Björnström för att tråden tog en felaktig vändning.....det kommer inte hända igen)

Att lura på folk Macar med falska förhoppningar skadar inte bara dig som säljare, butiken du jobbar på utan även Apple som varumärke. Så vi får hoppas att Martin hittar "rätt" personer.

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-04-07 17:10

Att sälja handlar ju bara inte om att sälja, det handlar väl mer om att byggaupp relationer mellan säljare och kund för att senare få sälja.

Så de kanske ändå bara handlar om att sälja

1
Bevaka tråden