Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är EMU 0404 USB bra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 18:18

E ny inom inspelning och funderar på att skaffa ett EMU 0404 USB ljudkort... E det ett bra val?

  • Medlem
  • 2007-02-08 18:34

Förmodligen.

Senaste numret av Sound on Sound (http://www.soundonsound.com) har en recension, tidningen finns hos din lokala välsorterade tidningshökare. Eller så köper du artikeln online direkt hos dem.

  • Medlem
  • 2007-02-08 21:54

Jag har ett sånt och är kanon nöjd än sålänge! AD/DA-omvandlarna, preamparna och hörlursförstärkaren håller mycket hög klass. Omvandlarna har specar snäppet under 1820m- versionen men bättre än 1820. Preamparna är t.o.m. bättre än de på 1820m. Kolla in den här recensionen; http://www.digit-life.com/articles2/proaudio/emu-0404-usb.html .. Behöver du inte fler ingångar så har jag svårt att se nåt mer prisvärt än detta kortet just nu.

Negativt är att fantommatningen endast går att ha på eller av på båda preamparna samtidigt och att man inte kan driva den enbart genom USB-porten. Har också hört att en del har haft lite strul med knaster...E-MU är inte så kända för stabila drivrutiner men jag upplever dessa riktigt bra. Schysst också att man kan använda den som preamp och AD/DA utan att behöva ha den inkopplad till datorn.

Ursprungligen av ante_7:

E ny inom inspelning och funderar på att skaffa ett EMU 0404 USB ljudkort... E det ett bra val?

Om du söker på "EMU 0404" hittar du bland annat denna tråd där jag skriver lite (negativa) erfarenheter om EMU 0404 USB. Fast jämför med vad andra tycker också för att bilda dig en komplett uppfattning.

Sedan spelar det nog en del roll om det är XP eller OS X den ska användas till, med tanke på att många ljudkort använder drivrutiner, som givetvis inverkar på totalintrycket.

Edit: Kolla måtten också på EMU 0404 USB innan du köper och mät upp i din egen miljö där du tänkt ställa boxen. Det är en riktigt rejäl pjäs som ser liten ut på nätet men är enorm när man packar upp den.

1
Bevaka tråden