Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Emulator i emulator :)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-06 06:54

Ville köra lite mac 68k-emulation på TiBooken och hittade emulatorn "Basilisk II". Den finns iofs för OSX men jag körde windows-varianten i Virtual PC 6 för skojs skull och se så roligt man kan ha det !

(OBS: Funkar ej länken så kopiera adressen http://hem.passagen.se/ultravai/emulation.jpg och klistra in i adressraden)

Måste förresten tillägga att denna variant av någon mysko anledning gick snabbare (!) än det portade OSX programmet.

Extra fint är det med ditt os 8.1 som verkar vara på tyska über-emulering!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-06 14:04

Vänta lite nu... Du kör alltså Basilisk II i Virtual PC med Windows 2000 i Mac OS X.

Respekt! *bugar*

• Oregistrerad
  • 2003-04-06 18:23

Jag har dock inte fått någon "sur mac" ännu, men nostalgivärdet är högt (Man kan köra fullskärm)

Hur känns det jämfört med en Quadra?

Jag har funderat på om metoden är något som vissa PC-tidningar använder när de testar Macar eftersom de får mycket konstiga resultat (nu syftar jag inte på dagens situation med Mhz etc utan direkt misstänkta resultat).

Mikrohjärnan och wc för alla har ju "testat" Macar och fått fram saker som måste anses som mystiska.

1
Bevaka tråden