Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OSX på en "icke apple" dator ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Undrar om det är så att man kan använda Mac OSX på vilken dator som helst som har en intel cpu med tanke på att dom flesta/ alla nya macar har intel processorer?

• Medlem
  • 2007-02-12 22:18

Ja det kan man, men man får inte och det är svårt om man inte kan hacka.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-02-12 22:23

Som Baron sa, kan kan man, men det är olagligt och ska inte diskuteras här.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-12 22:26

Problemet är att det inte existerar drivers för annan hårdvara än den som Apple säljer med sina datorer. Så din PC-hårdvara måste vara ganska lik, eller så måste du ha tur, för att det ska gå. Förmodligen så kommer Mac OS X-på-PC också strula ganska mycket mer än på en riktig Mac, just pga problem med icke-existerande/hackade drivers.

okej...då håller jag mig till min ursprungliga plan att köpa en imac 20" ^^
ska bara få sålt min jävla pc så jag får råd till den...

Darwin, grunden i OS X, är dock fri programvara som du kan ladda ner direkt från Apple och installera. Det är dock inte på långa vägar hela OS X.

Det funkar skitbra på en stor andel PC-datorer faktiskt. Ofta att småsaker strular dock, t.ex. att ljudet inte funkar. Men om PCn är kompatibel så går det precis lika bra som Windows under Boot Camp på Mac.

För skojs skull kan du ju kolla vilka komponenter som är kompatibla på
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

OS X går inte köra på vilken dator som helst ...

Hackade OS X som är patchad, decompilerad, och omprogramerad ... fungerar på vissa datorer ...

den hackade version av OS X finns på deverse Torrent sajter

OS X bygger också på en EFI grund .. som är en teknik för 2000 talet ... Windows och PC maskiner bygger på en BIOS grund som är gammal som graven ... typ 1982 teknik .. ett bra år för övrigt då man födes då ...

Man är ju lika gammal som Machintoshen ...

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-13 11:58
Ursprungligen av Tussen69:

OS X bygger också på en EFI grund .. som är en teknik för 2000 talet ... Windows och PC maskiner bygger på en BIOS grund som är gammal som graven ... typ 1982 teknik .. ett bra år för övrigt då man födes då ...

Man är ju lika gammal som Machintoshen ...

Nja, du är två år äldre än Macen som lanserades 1984.

1
Bevaka tråden