Well, tack för all info.
Burken är numera reklamerad. Kommer ta en vecka för Applebutiken att avgöra vem som har skitit i det blå skåpet. Sen vill jag inte ens börja tänka på hur lång tid det kommer att ta för försäkringsbolaget att avgöra vad som ska göras/vem som ska betala, vid reparationen.
En enda positiv sak kan komma ur det här och det är att om datorn blir helt och hållet utbytt så får jag en ny macbook, istället för G4an.
Frågor:
Om det hade varit det nya minnet som ställde till med allt besvär - borde datorn i så fall ha frisknat till när jag tog ut det? Det gjorde den i vilket fall inte. Svaret på denna fråga avgör om jag ska gå tillbaka till butiken och reklamera minnet jag köpte eller om jag ska stoppa i det i datorn igen när jag får tillbaka den.
Kan butiken undersöka minnet på ngt sätt för att se om det är kass?
Kan tillägga att jag körde ett fullständigt Hardware test från OS X-skivan och den hittade inget fel på något av minnena.