Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny IP Adress.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har det kommunla bostadsbolaget här i stan som internet provider.
Har nu lyckats få någon pc hacker på mig som använder mitt ip nummer på diverse hubbar.
Vad skall man göra åt det?
Går det att få något nytt ip med ett program, eller måste jag kontakta dom?
Jag fick ett ip nummer när jag startade abonemanget.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-06 13:02

Cocktail har en funktion för att begära ny IP-adress. Prova det.

Ladda ner cocktail: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18282

Det beror ju helt på hur din isp's iputdelning fungerar. Har du fått ett fast ip så måste du be dom om att få ett nytt, kör dom dhcp med vanlig leasing så borde du kunna få ett nytt genom tex. funktionen i cocktail, beroende på hur deras dhcp-servers är inställda att släppa ip'n och dela ut nya.

Upptäckte att om man gick in i airporten och ändrade adressen så har man fixat sig en ny adress.
Tror dock inte det är så man får göra.
Skall ringa dom imorgon.

Om du har en fast IP-adress från ditt bostadsbolag så skall du använda det numret och INGET annat.
Det kan hända att någon skrivit in fel adress av misstag och därför använder ditt nummer.
Om du skriver in ett annat nummer så gör du samma sak för någon annan.
Skriv in ditt nummer och vänta så kanske personen stänger sin dator och då kan du använda ditt eget nummer och den andra personen får upp ett felmeddelande om att ip-adressen är felaktig.
I annat fall så kan systemadministratören kolla från vilken port och MAC-adress datorn är uppkopplad.

1
Bevaka tråden