Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkelt vis att klippa och krympa bilder?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-13 21:06

Jag är ingen tung användare av bildprogram och har inget behov av det men det finns stunder relativt ofta som jag önskade att det fanns ett litet simpelt program som kunde täcka mina basbehov - klippa och krympa.
iPhoto blir oftast en gissninglek på hur måtten kommer att bli och dessutom är det lite småtrögt att ladda igång. När jag exporterar i önskat format i iPhoto blir det oftast fel med en eller två pixlar och då måste jag exportera om och ändra måtten lite och chansa vidare. Finns det inget enkelt sätt att få iPhoto att klippa exakt (typ canvas) den ram jag vill ha. Krympningen fungerar.

Klarar iPhoto det förstnämnda och har jag missat detta fullständigt under en lång tid eller finns det möjligen ett simpelt gratisprogram som täcker detta lilla behov?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-13 22:07

Har du testat GraphicConverter? Borde väl kunna fylla basicbehov och lite till.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-13 22:13

Nope. Det har jag inte. Det får jag väl lov att kika på i så fall.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-13 23:09

Utmärkt tips! Jag fickklura lite först bara men det här passar mig perfekt! Men är det en trial man laddar ner? Tidsbegränsat eller hur ligger det till?

Tack skall du ha i alla fall! Ett snabbt, enkelt och behändigt program.

1
Bevaka tråden