Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mac book

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

asså shit... vågar man proa en mac... är det någon som använder en mac book som musik dator??? den har ju liksom bara 13" skärm :S är sugen på en.. skriv gärna vad ni tycker!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-14 22:17

Mitt nästa inköp blir en macbook. Har en iBook G3 14" just nu. Och jag känner att en bärbar i den storleken är lite för stort. Så 13.3" widescreen känns ganska bra - både portabel men har ändå 1280x800 i skärmupplösning - vilket känns OK (vill man ha större när man sitter hemma kan man ju alltid skaffa sig en extern skärm). Det är väl ändå värt att gå ner till den lokala appelhandlaren och prova en. Eftersom skärmen är glansig och det kommer kännas ovant till en början. Men men. Prestandamässigt så vet jag inte vad jag ska säga. Jag tror det duger till att jobba med musik. Finns lite trådar om det här på 99.se/musik. Grafikkortet är dock för slött för att man ska kunna spela balla spel - som jag har förstått det. Men det kanske spelar mindre roll?

bara musik!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-14 22:20

what zthee said. blir en macbook här med. och ett par sköna hörlurar. café-electro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-14 22:22

dessutom kan man ju köra windows på nya macarna, som du säkert vet.

Jag tycker man vänjer sig vid skärmstorleken lustigt snabbt. Flickvännen kör en macbook, och jag en MacBook Pro. Ångrar lite grann att jag inte valde den utan Pro.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-15 07:31

Har en Macbook som jag visserligen inte riktigt kommit igång med som musikdator, men jag har testat lite med den utan problem. Skärmen är det defenitivt inget fel på utan snarare att jag skulle vilja komplettera med nån sorts MIDI-remote till sequencer-programmet eftersom jag saknar det numeriska tangentbordet...

så ni rekommenderar en mac book? fan kanske får svika pc då o testa en mac book

villken av de 3 modellerna rekommenderar ni då??? räcker det med den billigaste???

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-15 20:52

Om du är feg som jag kan du ju alltid installera ditt windows xp genoms osx:s bootcamp så kan du ju alltid slänga windows när du tröttnar...

Själv har jag mellan-modellen med 2Ghz 1Gb RAM och CD/DVD-brännaren, tyckte det var värt det lilla extra...

har bestämt mig.. tar emot men det blir den svarta lilla söta saken när man får cash

kommer man hylla K O N C E P T E T apple inc

··~det e där skon klämmer för egen del och inte burkarna så som macBook i sig egentligen..dom funkar säkert jättefint, men känns lite *maskätna* och dess användare lite lobotomerade typ & jag kanske kommer känna av glamouren jag med - men är alltid en bitter tvivlare in i det sista ;]

··~[erm alltså, det lutar åt en iMac här lite, för testing].....

Senast redigerat 2007-02-17 03:27

hahahah instämmer

1
Bevaka tråden