Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Danmark

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som boende i Sveriges tredje största stad är det bara att konstatera att försäljning av Mac till privatkunder är borta. Hur är det i storstan och GBG?
Kunde dock till min glädje notera att man i Danmark gärna vänder sig till privatkunder då jag fann datorer och ipod på ett par ställen. T.ex. kunde man på Magasin (typ NK) klämma och känna på: iMac CRT, iMac TFT, eMac, iBook och PB.
Följande bild visar en annan butik med Macburkar, tagen på Köpenhamns paradgågata ströget där tusentals människor passerar dagligen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-06 21:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mac Bettan
Som boende i Sveriges tredje största stad är det bara att konstatera att försäljning av Mac till privatkunder är borta. Hur är det i storstan och GBG?
Kunde dock till min glädje notera att man i Danmark gärna vänder sig till privatkunder då jag fann datorer och ipod på ett par ställen. T.ex. kunde man på Magasin (typ NK) klämma och känna på: iMac CRT, iMac TFT, eMac, iBook och PB.
Följande bild visar en annan butik med Macburkar, tagen på Köpenhamns paradgågata ströget där tusentals människor passerar dagligen.

Har du varit på Kullander/Kullander?
- Regementsgatan 94
Där kan du känna på många av Apples produkter. Jag tror de säljer för privatpersoner också.
Sen så tror jag det som skulle få Apple på benen då är det om deras produkter fanns på alla stora butiker som säljer hemelektronik med en kunnig och trevlig personal. Vad sägs om 2 dagars betald kurs organiserad av Apple på teman hur säljer man Apples produkter?
De pengar skulle få Apple tillbaka på (nästan) nolltid.
Det skulle ge många, många fler kunder än alla Apples egna butiker.
Apples butiker besöks till 90% av de som redan har någon av deras produkter. (Skulle gärna se några riktiga siffror som bestrider detta påståendet).
Apple skall finnas där ALLA går och köper elektronik, naturligtvis med en kunnig personal bakom disken. Men som sagt det skulle inte vara något problem får Apple OM de ville.
Frågan är om de verkligen vill få mer än 3,5 procent av marknaden. Det tvivlar jag på. Inte ens de 3,5% kan få sina datorer en kort tid efter lanseringen.
Apple är bra på en sak när det gäller försäljningen.
- Att kunna leverera gamla modeller 1 månad före lanseringen av nya.
Men detta ha vi redan diskuterat in och ut i flera trådar.

1
Bevaka tråden