Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clutter 1.0d10

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-06 20:10

Det här är det fräckaste programmet sedan jag första gången surfade med Mozilla b1

http://www.sprote.com/clutter/

Kolla inte vad det gör, ladda bara ner det, och kör det medans du spelar ett album i iTunes..

Ok, det där var JÄKLIGT fräckt!

Ciryon

Frågan är om det är lättare eller svårare att hitta skivor nu.

Ciryon

Förutom att dra ut bilderna på skrivbordet kan man klicka i Clutters fönster, sen kopiera, sen leta rätt på albummapp och visa info och klistra in! Voila! Du har bilden från omslaget på mappen med mp3or

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Förutom att dra ut bilderna på skrivbordet kan man klicka i Clutters fönster, sen kopiera, sen leta rätt på albummapp och visa info och klistra in! Voila! Du har bilden från omslaget på mappen med mp3or

Det där borde den väl kunna fixa själv egentligen?

Efterlyser också funktion som automatiskt söker igenom iTunes playlisten och hittar alla CD-covers själv.

Ciryon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-10 02:23

coolt!
Det påminner lite om Playalong!
En sak är synd med dessa program, och det är att det inte går att få upp omslagen och info när man lyssnar på tex Itunesradio,,,,vilket jag alltid gör sedan man fick en ok uppkoppling! för ibland när man hör nått skönt så vill man bara köpa direkt!! så om det fanns en BUY knapp nära till hands så vore det grymt!! skulle nog bli kostsamt!!

""Detta går dock att göra medplayalong, om man först plockar ner musiken med Steamripper och sedan lyssnar med i tunes och playalong!! då går det att shoppa från amazone"" men det är lite bökigt men funkar!
Jag tappade visst tråden...
vilket svammel
god natt!:)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-12 19:04

Jävlar vad tufft!

• Medlem
  • 2003-04-12 20:36

Hehe

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-12 21:18

Man kan förstora/förminska valt omslag med kommando + = och kommando + -

• Oregistrerad
  • 2003-04-30 03:22

det vore ju grymt om man kunde integrera det här med nya iTunes4 så att man kunde få upp omslaget i "artwork"-rutan..

• Medlem
  • 2003-05-01 20:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av 404error
det vore ju grymt om man kunde integrera det här med nya iTunes4 så att man kunde få upp omslaget i "artwork"-rutan..

Det går... men inte med automatik. Markera omslaget i Clutter och tryck kringla + C. Öppna Förhandsvisning/Preview och tryck kringla + N. När du sedan fått upp omslaget i Preview så tar du tar i den lilla ikonen längst uppe i titelraden och drar det in i rutan för albumets bildmaterial.
Hoppas att någon begriper beskrivningen

/majk

• Oregistrerad
  • 2003-05-02 20:35

aah, tack majk.. smidigt.. även om automatisering hade varit ännu smidigare..

• Medlem
  • 2003-05-02 20:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av 404error
aah, tack majk.. smidigt.. även om automatisering hade varit ännu smidigare..

Med tanke på att det går att fixa manuellt så tycker jag nog att en framtida version av Clutter borde stödja en sådan funktion. Jag är lite rädd för att alla bilder man lägger till tar stor plats bara, för det lär det göra efter några album.

/majk

Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Med tanke på att det går att fixa manuellt så tycker jag nog att en framtida version av Clutter borde stödja en sådan funktion. Jag är lite rädd för att alla bilder man lägger till tar stor plats bara, för det lär det göra efter några album.

/majk

En bild tar ett par tiotal K i utrymme, ett album encodat runt 50 MB så du behöver inte oroa dig...

• Medlem
  • 2003-05-02 21:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
En bild tar ett par tiotal K i utrymme, ett album encodat runt 50 MB så du behöver inte oroa dig...

Jo förvisso, men jag har hört att formatet lägger till bildfilen i varje låt - stämmer det? Det blir ju trots allt ganska så mycket i längden.

/majk

• Medlem
  • 2003-05-02 22:53

Var fasen hamnar bilderna någonstans?

Tror inte den bakas in i låten som en del av id3 informationen.. Audion som kan visa sådant, visar ingen bild med musik från iTunes..

Hur som helst verkar det vara sunkigt implementerat, bilden hamnar bara på den låt som spelades när bilden drog dit, och inte i på varje låt i albumet.

• Medlem
  • 2003-05-03 00:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Var fasen hamnar bilderna någonstans?

Tror inte den bakas in i låten som en del av id3 informationen.. Audion som kan visa sådant, visar ingen bild med musik från iTunes..

Hur som helst verkar det vara sunkigt implementerat, bilden hamnar bara på den låt som spelades när bilden drog dit, och inte i på varje låt i albumet.

Vet inte riktigt vart bilden hamnar faktiskt. Men om du markerar hela albumet innan du klistrar in bilden så hamnar den på alla låtar i albumet.

/majk

• Oregistrerad
  • 2003-05-03 12:46

Hur kul är det att offra iPod-plats på bilder man ändå inte får se (där)? Clutter verkar vara en bra kompromiss men ändå bättre om det hade varit inbyggt i iTunes (och hämtat bilder från Apple)...

/BR

• Medlem
  • 2003-05-03 14:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Vet inte riktigt vart bilden hamnar faktiskt. Men om du markerar hela albumet innan du klistrar in bilden så hamnar den på alla låtar i albumet.

/majk

Jag kanske är en idiot, men jag får det inte att fungera.. det som däremot fungerar är att markera alla låtarna, sedan cmd-i och klistra in bilden

• Oregistrerad
  • 2003-05-04 17:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Jag kanske är en idiot, men jag får det inte att fungera.. det som däremot fungerar är att markera alla låtarna, sedan cmd-i och klistra in bilden

Det där var ju till och med smidigare! då slipper man ju gå genom Preview!

1
Bevaka tråden