Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studio/Studiie-besök

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-15 21:44

Eftersom jag numera veckopendlar till Stockholm så har jag fått väldigt tråkiga kvällar, långt från mina synthesizers... De enda jag fått klämma på här är i butiker och uppe hos "zhtee".
Finns det inte någon som sitter på lite udda synthesizers, en kaffebryggare och lite tid över nån kväll? Jag lovar att ta med mig fikabröd...

Roth-Händle är väl kungen av udda maskiner?

Själv har jag inte så mycket roliga saker att kika på, men man kanske skulle dra ihop ett sthlmjam igen?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-15 22:29

sthlmjam? Låter skoj.

Det behöver ju inte vara udda maskiner.. inte så udda. Kul att träffa folk och klämma på synthesizers helt enkelt.

Klart att vi kan dra ihop nåt sånt! Någon kväll nästa vecka kanske?

justja.. kattallergiker bör hålla sig borta om vi ska köra hos mig.. mitt hem är helt inrett av katthår

Senast redigerat 2007-02-16 12:37
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-02-16 14:51
Ursprungligen av Volantiz:

justja.. kattallergiker bör hålla sig borta om vi ska köra hos mig.. mitt hem är helt inrett av katthår

Hur ser dina grejer ut på insidan? Vet att när jag bodde hemma och till slut behövde öppna en synth så var den verkligen full med hår från våra två hundar Kanske inte det trevligaste men djur är härliga

Onsdag funkar bäst för mig. Numera har jag ju en väska till min Nord Modular så den är ju lätt att ta med sig.

Onsdag fungerar bra för mig också.

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-16 12:32

Stockholm onsdag? Jag ska eventuellt förbi Stockholm under nästa vecka och hämta två Neve 1073 preamps. Om det blir på onsdag jag ska dit ... får man haka på då? Jag skulle kunna ta med mig min "smidigaste" synt ... en Prophet-5 rev 2.0

neriks: Vore jättekul om du dök upp också!
Strunta i profeten! Släpa med preamparna istället

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-16 12:41

Preamparna åker nog med i vilket fall som helst! Jag vet dock ännu inte vilken dag det blir så jag meddelar detta så fort jag vet ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 13:05

Nästa onsdag funkar för mig också! Säg en tid och en plats liksom. Wroom wroom!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-16 14:32

onsdag ser bra ut för min delo också. Var/när/hur/vilket kaffebröd?

Mitt förslag är hos mig.. bor mellan medborgarplatsen och skanstull.. skånegatan. Tid: 18-21.

Kissarna sitter ibland på neuronen.. kan tänka mig att det ligger lite hår under tangenterna på den.. men så farligt är det nog inte.. än.

Jag är på för ett nytt öppet hus ganska snart...Det har hänt lite i studion. Mr.Suitcase har fått ett eget rum. GX-1ans tonkabinett är på plats och en handfull nya konstigheter har hittat plats i studion.

Hade bara tänkt att ha Kyrkorgeln, cembalon och det nya underliga 60-tals eavestaff elpianot stämt innan vi kör....

Slutet/mitten av Mars ?

// Mattias

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-16 20:47

slutet/mitten av mars passar bra för min del också. Såvida det är kvällstid mån-tors.

• Medlem
  • 2007-02-17 03:06

Jag är på...på onsdag kanske jag ska sköta ljud på ett ställe, men om det inte blir så så är jag på Jag har ju softcase till min JD-800 å allt

haha softcase - det vore nåt det!!

jag som litar på att tillverkarna har varit klever nog att räkna ut och kalibrerat kåpan för att ta alla stötar - men e väl för blåögd troligen...då det inte håller i praktiken, softcase e väl för damm\kvalster alergiker annars lixom sa jag beslutsamt och kasta allt i samma påse...sukk

kan ta med min MPC så kan vi bukkla ut den på nåt smart sätt, så den går att använda igen
-- e lite tight\fastnaglad just nu kring PLAY\REC\OVERDUBbiten .. snor järna lite nya ljud på samma gång också

kan försöka ta med DAT & zthee tar med min SCSIrostis?

just ja -- en bonus kan bli lite prepro grejjer jag har på DATband för uppspelning, nån som har ett rengörningsband til datheads ??? ← bestämt fråga då då jag misstänker dropouts hårt just nu!

Senast redigerat 2007-02-17 04:55
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-19 22:22

Det blir tyvärr inget av min resa till storsta'n på onsdag ... Min fru påminde mig om att min dotter tydligen fyller två år på onsdag så jag är tvungen att stanna hemma

Nu undrar jag.. vilka kommer? Skicka PM för adress.

kl 18-21 är det som gäller. Jag ska upp å jobba hårt tidigt imorrn.. så senare än så blir det inte.
Kaffebryggare finns på plats!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-21 12:56

Jag kommer! Men bara en liten stund. Säg mellan 18 och 19.

Jag kommer!

+ saddox, pf, rizzo, rydan, zoria och suh .. blir visst rätt många

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-02-21 21:38

minlåda hälsar!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-22 08:57

jag kom jag såg jag segrade o somna...

tack, kul att se er O:-)

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-22 18:32

Tack för en trevlig kväll... fick helt plötsligt en längre önskelista... damn..

1
Bevaka tråden