Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kawai 100F Demo

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-16 10:15

En liten snutt med min nya minsting. Helt underbar är den, liten, lätt, kompakt, bra känsla i klaviatur och reglage, supermjukt filter och lite speciell syntharkitektur. Allt som en Axxe inte är alltså
Däför älskar jag hårdvara, ljudet, personligheten, känslan, skapandet, mums! Baksidan är; ingen midi, kawaien jordbrummar (väldigt lite, men ändå), axxen brusar och "ploppar" i attacken, CS-5an är inte helt stämd över klavet osv. Men de är underbara ändå

http://hem.bredband.net/platon1980/gissaplaton.mp3

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-16 11:28

Låter som sagt underbart klibbigt och faktiskt förbluffande likt en micromoog (ska gräva fram en inspelning för jämförelse)...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 13:26

Wow låter riktigt muffigt och den verkar ha bra modulationsmöjligheter. Cool synt!

Mvh
Demokid

Åh... Jag saknar den här maskinen. Jag hade en sådan en gång. Ångrar att jag sålde den. Men jag sparade en sådan där "coversheet" som man använde för att "lagra" sina ljud!

För att vara så pass enkel som den ändå är, så är den VÄLDIGT underhållande. Tycker jag i alla fall. Grattis!

• Medlem
  • Nyköping
  • 2007-02-20 03:10

kroffe: faktiskt. det var läskigt likt...

1
Bevaka tråden