Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-06 23:53

Se upp om du har en PC, mitt Ultralite kort funkar skitdåligt på PCn jag använder. Även fast jag har ett bra firewirekort i burken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-13 14:17
Ursprungligen av j antoni:

kontakta svenska generalagenten Sweden Midi Music på calle@swedenmidimusic.com eller 08-806888 så hjälper de dig att komma till rätta med det (förutsatt att du köpt den från en svensk auktoriserad firma), så ska det ju inte vara.

Har snackat med massvis av personer och ingen kan lösa problemet. Det är en hel del på www.unicornation.com som också har samma problem som inte kan lösas. Det knäpper och poppar lite då och då. Det är rätt okej för mig nu men om jag ska göra något annat än att surfa och göra musik måste jag använda soundblasterkortet. Inte så värst farligt men ändå irriterande.
Det har kommit en firmwareuppdatering som uppdaterar från 1.0 til 1.1 men föga förvånande fungerar den inte.

  • Medlem
  • 2007-02-14 11:25

Helix,

Har du uppdaterat allt ?
Fick skumma pops o.s.v. varannan minut med förra burken.
Problemet var mjukvaran för SATA kontrollern, inte ens drivrutinen alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 14:44
Ursprungligen av Haplo:

Helix,

Har du uppdaterat allt ?
Fick skumma pops o.s.v. varannan minut med förra burken.
Problemet var mjukvaran för SATA kontrollern, inte ens drivrutinen alltså.

Så vitt jag vet är allt uppgraderat.. Men man måste ändå älska MOTU, så här skriver några som har uppgraderat firmwaren från 1.0 till 1.1 (från www.unicornation.com)
"I applied the 1.1.0 Firmware update yesterday - it stated the update was completed successfully - rebooted the Ultralite and now experience drastic jumps in both volume and pan (what the...?) on my monitors with each click of the volume knob in any direction up or down beween 0 and -60. "

Det här är min favorit:
"dont use with main output turned on or U risk demage it like me
No possibility to use the interface anymore in this condition.
Its happen also in stand alone modus. "

Jag tror jag hellre har kvar den gamla klickfirmwaren istället för att sabba main out..

Ursprungligen av Helix:

Det knäpper och poppar lite då och då. Det är rätt okej för mig nu men om jag ska göra något annat än att surfa och göra musik måste jag använda soundblasterkortet.

Jag fattar inte, det funkar i dina sequencer/hårddiskinspelningsprogram etc och webbrowser men inte på...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-17 12:43

När jag skriver på msn börjar det klicka och när jag ska skriva inlägg på forum. Att ens försöka starta något spel är uteslutet.

1
Bevaka tråden