Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad behövs för OSX?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Skrevs ursprungligen av Shattapp

Börjar bli lätt galen då jag vill testa på OSX NU!!! Har fått dille på Linux och undrar hur myckat av den ringa kunskap man besitter som kan överföras till 10'an. Behöver något som man kan köra OSX på, har dock nada pengar till det just nu. Funderar på kanske något begagnat stationärt istället för bärbart (som naturligtvis köps in lite senare istället), nerlusad med goa hårdiskar och minne i massor Grafiken behöver väl inte vara av senaste snitt? Sitter med en PC med ett Ati Xpert@Work 8mb på min RedHat-burk och det funkar väldigt bra i KDE-läge. Vad rekommenderar ni?
--------------------------------------------------------------------------------

Starta gärna en ny tråd om detta så kan jag berätta lite.

Ciryon

Har du tänkt att arbeta aningens seriöst och inte bara tvärtesta så vill du nog ha aningens mer under huven.. Grafiken är faktiskt en akilleshäl i osx, utan snabbt kort blir gränssnittet segt som sirap och inte roligt alls att jobba med. Nåt som pallar Quartz Extreme är att rekommendera.

Men så snabbt som du bara har råd till är väl en måttstock när de gäller X..

Tja, jag har provat OSX på Lombard och Pismo, och det är inte orimligt långsamt. Speciellt Lombarden hade jag väntat mej sämre prestanda av. Det absolut viktigaste är mycket minne, 256 Mb eller så.

Och så skulle jag glömma allting äldre än Blådåren. Min desktop-G3 var en mardröm att försöka installera på.

Vill mest ha bara för att ha (är en sådan där som inte nöjer mig med bara 1 dator), och för att lära mig. Har börjat lära mig en del i Linux, och det skulle vara kul och se vilket som är samma i OSX.
Satt och tittade på apple-history.com och kolla in en blå-vit sak (Yosemite) kanske som kan passa. Enligt listan så sitter det ju ett 16mb ATI-kort. Och minnena är samma som i en på den tiden vanlig PC (och som fortfarande finns att köpa till mycket rimliga priser). Visserligen bara PCI-platser, men där finns också en hel del grafikkort att inhandla... Vad vet jag...

Hade tänkt mig att lägga ut runt 5000:- på en burk (till hösten om allt blir som jag vill)... Är det för lite/för mycket?!?!?!

1
Bevaka tråden