Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac nybörjare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena allihopa på 99.se!

Jag är nybörjare på Mac och jag håller på att lära mig in kommanderna och allt sådant. Kan någon säga till mig med vilken kommando eller vilken knapp man har funktionen: PrintScreen?

Tack på förhand!

Luis

• Medlem
  • 2007-02-17 17:14

Flyttade frågan till egen tråd från en tråd i Feedback-forumet.

Åh titta nu fick jag lära mig något nytt också. Jag har hållt på att kringla+shift+4.

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-18 12:47

Samma här. Har lärt mig något nytt och väldigt användbart.

Med kringla+shift+4 finns ju faktist en väldigt användbar funktion, man får ju faktist markera vad det är man vill fånga

• Medlem
  • Lund
  • 2007-02-18 13:25

cmd-skift-3 har funnits sen stenåldern. cmd-skift-4 är nyare och betydligt smartare (imho). Det senare kan man kombinera med mellanslag för en fiffig funktion. D.v.s. tryck först cmd-skift-4 och sen mellanslag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-18 13:43

Allt står i Mac Hjälp direkt i Finder. Märkligt att så få nybörjare hittar dit!

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-18 13:50

Inte bara nybörjare=)
Vad tusan ska man ha manual till =D

Ja, om mina vänner med pc och mac kunde sluta höra av sig till mig och istället prova själva med hjälp av manualer och hjälpdokument så skulle jag få slappa mer och bli mindre irritierad! O:-)

• Oregistrerad
  • 2007-02-18 16:13

ärligt talat, vem läser manualer när nätet finns?

Sen kan man ju undra om folk hört talas om Google. Det är när Google är dum mot mig som jag vänder mig till forum, då google faktiskt alltid ger snabbare svar......

Jag räknar Google till manualer och hjälpdokument, eftersom det är via Google man hittar sånt och nästan allt annat...

1
Bevaka tråden