Tveksamt om det finns nåt som gör att du kan köra direkt på serieporten på en Beige G3. Prestandamässigt är det inga som helst problem - men nån måste alltså ha hackat så att du får ut rätt signaler på serieinterfacet.
Insignalen på CM11 är RS232 - ut från G3 kommer det RS422. Det går att konvertera med nån smart adapter. Problemet är nog inte elektriskt, snarare att seriokommandona kommer ut i på rätt port och i rätt format.
Skicka ett mail till Perceptiveauomation och fråga om de har nån idé...
Själv funderar jag på att lämna X10-världen. Det blir bekymmer (=dyrt) så fort du har flera faser i ditt hus och samtidigt så verkar det som om det inte finns nån importör som kan få tummen ur och importera snygga X10-prylar (länk).
Jag var förut skeptiskt till batteridrivna prylar men börjar mer och mer tro på att de verkligen uppfyller visionen om långa batteritider (år..). Just nu så är Z-Wave mest intressant och jag följer forum och hemsidor med stort intresse - men för he-ete, det finns ju inga prylar!!! Dock ser jag ett stort löfte i iCom's produkter (länk). Enligt mailkonversation så ska de släppa sina saker i mars - kolla på "Products"-sidan!!).