Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macen = Kommunistiskt verktyg?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-16 23:13

"ÄPPEL(K)ÄCKT
Använder du den där datorn som har en liten frukt som logga? I så fall är du en en gudlös kommunist! Detta enligt den amerikanske baptistpastorn Richard Paley. Och inte nog med det: du är evolutionist också. Apples nya operativsystem heter ju Darwin! Enligt doktor Paley är det välkänt att världens dataelit består av hedningar och ateister. Att de dessutom är kommunister bevisas av att operativsystemet baseras på så kallad öppen källkod, vilket är ett annat namn för kommunism!"

Tidningen amos 3/2002

[ 16 Juli 2002, 23:15: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

Njaaa.... Det är nog en massa förutfattade meningar om det där. Såvitt jag vet tjänar Linus Torsvald också en hel del $.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Robert F:
"ÄPPEL(K)ÄCKT
Använder du den där datorn som har en liten frukt som logga? I så fall är du en en gudlös kommunist! Detta enligt den amerikanske baptistpastorn Richard Paley. Och inte nog med det: du är evolutionist också. Apples nya operativsystem heter ju Darwin! Enligt doktor Paley är det välkänt att världens dataelit består av hedningar och ateister. Att de dessutom är kommunister bevisas av att operativsystemet baseras på så kallad öppen källkod, vilket är ett annat namn för kommunism!"

Tidningen amos 3/2002

Oj, den där var gammal. Cirkulerade ju på nätet förra året fast då handlade det ju om BSD och Linux om jag inte missminner mig. Det ska väl också tilläggas att det hela var ett skämt och inget annat. Tragiskt om någon tidning inte förstått det.

[ 16 Juli 2002, 23:49: Meddelandet ändrat av: Joacim Melin ]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-20 01:40

Titeln: "ÄPPEL(K)ÄCKT" säger väl att tidningen amos förstått att det var ett skämt?

1
Bevaka tråden