Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blogg med multipla användare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 13:53

Hej jag överväger att starta ett nytt projekt på nätet och till det skulle jag behöva en blogg med multipla användare... dvs att man loggar in med sitt användarnamn och sedan står det vem som har skrivit inlägget (och gärna en bild, typ lite som i många forum bl.a. detta)

Hur gör man detta lättast, wordpress? jag har aldrig använt wordpress så jag vet verkligen inte), joomla? något annat? Alla tips och all hjälp är uppskattad...

Det känns inte som om det borde vara så svårt, ändå har jag ingen aning om hur man ska gå till väga...

Tack på förhand
Jesper

Inga problem med Blogger.com

Wordpress funkar de bra med, är bara att göra en defaultinstall och göra nya användare i admin-gränssnittet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 16:41

Tack så mycket
Om jag använder blogger skulle alla poster visas på samma sida också elelr skulel det vara olika bloggar?
Tack för de snabba svaren, just nu lutar jag åt wordpress...

Ursprungligen av jezpas:

Om jag använder blogger skulle alla poster visas på samma sida...?

Svar ja.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 17:03

Kan varmt rekommendera WordPress för detta ändamålet. Skulle du behöva flera bloggar för flera användare så finns WordPress Multi User som är avsett för just detta.

Ett alternativ till Wordpress är Drupal, men troligtvis så räcker Wordpress gott och väl för era behov.

1
Bevaka tråden