Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Open GL test i Xbench...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en sprillans ny MBP 17" (2,33gig) med 2gig ram och fick ett totalt resultat på 180 i Open GL testet i xbench, min polare sitter brevid med en MacBook 1,8gig c2d me 2 gig i ram och ett mycket sämre grafikkort (64 mb), han får 220 i open gl testet...varför är det så?
Mitt grafikkort ska ju tydligen vara enormt kraftfullt med sina 256MB sddr3 minnen...
Varför slår min kompis macbook min dator i open gl testet?

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

MacBook Pro däremot har 168x1050, 75% fler pixlar, det kan ju vara en del av (inte hela) förklaringen i alla fall.

Det var väl inte så mycket?

en vanlig anledning till konstiga xbench-resultat brukar vara att man kör något jox som man glömt bort i bakgrunden.

Jag hade endast igång Xbench när vi testade, 3 ikoner på skrivbordet, det är allt. Har förståss en Istat pro som finns i docken, tar den processor även när inte docken är framme?

ska testa med alla dockfunktioner avslagna.

dock, berör väl deta knappast Open GL biten, tycker ändå att jag borde få högre resultat än en Macbook...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-22 21:52

Hmm din polare har ju väldigt högt. Jag testade på min mac pro med 512 Ati 1900XT nyss och jag fick 211.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-23 09:39

OpenGL testet i XBench är oerhört enkelt och visar egentligen inte så mycket av kraften i ett grafikkort. Nästan så jag skulle säga att vissa enklare grafikkort kan hantera det bättre än nyare och mer avancerade.
Synd att det inte finns några mer avancerade benchmarking program för just OpenGL till OS X.

1
Bevaka tråden