Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser ej ny låt med samma artist under "Artister"?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-23 10:15

Hej!

Ledsen för krånglig topic, visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig.

Fick en Nano 8gb igår och ägnade dagen åt att fylla den till bredden med skön musik! Men så nu idag skulle jag lägga in ytterliggare 2 låtar med en artist som redan finns i iPoden. Men efter att ha lagt in låtarna så kommer de inte fram om jag söker under artisten, där finns bara den första låten.

Notera att jag är helt ny med iPod och relativt ny med iTunes också så detta kanske är nåt jättesimpelt att åtgärda, ber isf om ursäkt, men önskar den hjälp jag kan få! Givetvis stämmer artist, spår etc överrens i iTunes, de har exakt samma artistnamn och det finns inte dubletter av artisten i listan heller.

Jag hittar låtarna om jag sorterar efter spår, men inte artist. Hur kommer detta sig?

Mvh Björn E

EDIT::

Provade nu att ta bort låtarna från iPoden, koppla ifrån denna, sedan kollade jag så att de var borta, efter det kopplade jag in den igen och lade in alla tre låtarna igen, kopplade ifrån och kollade. Då visades bara en låt, den som alltid visats. Alla ID3-taggar är korrekta, det är exakt samma artistnamn.

När jag har klippt och pulat med låtar i audacity händer det något liknande. Går man in på id3-taggarna ser de exakt likadana ut som övriga låtar, men suddar man bort taggarna och skriver in dem på nytt funkar det.

1
Bevaka tråden