Jag sitter med komplete 4 + kore och undrar lite smått.. orkar folk verkligen använda deras programvaror? De är ju något sanslöst buggiga! Eller är det bara jag som råkar ut för sånt? Gränssnitten fungerar inte! Man ska inte behöva trycka och dra i en massa grejer för att få pluggarna att rita grafiken. För mig blir delar av pluggarna helt vita så fort jag gör något.. så gott som oanvändbart!
Kore sen då.. om man bara kollar på hårdvaran (mjukvaran har jag verkligen inte orkat använda eftersom den tar en sån jäkla massa tid att använda).. billigt skräp! Snygg är den.. men knapparna är ju verkligen kassa! Nu snackar jag inte bara lågbudget-kassa.. utan verkligen skitkassa! Ultimat för live-kör? Inte en chans! Min display är dessutom randig/deffekt.. och det verkar som att många på olika forum runt om i världen har liknande problem.
Skivorna sen då.. det är nog första gången som jag får hem en trasig skiva från butik.. och får nu höra att flera har liknande problem med skivor från dem. Om man pröjsar så många tusenlappar för mjukvara som kommer i jättefina förpackningar så kan de väl iaf se till att ha bra kvalitet på skivorna?
Releaseplanen.. hur kan de lyckas att inte spika en enda release enligt schemat? Jag väntar fortfarande på fyra av tolv pluggar som enligt schemat skulle ha kommit i höstas.
Priserna.. är de verkligen prisvärda jämfört mot konkurrenter? Jag vette tusan egentligen. Om man kollar vad man får om man istället vänder sig till fabfilter för delays och VA-kör så känns det helt plötsligt som om man blir grundlurad. Reaktor finns det väl iofs ingen riktigt bra motsvarighet till.. men gränssnittet.. jag hoppades på att företag som detta hade lärt sig att göra mer användbara saker redan för flera år sedan. De samplebaserade sakerna kan jag inte klaga så mycket på iofs.. även om jag är sugen på att göra det nu när jag knappt kan använda dem pga grafikbuggar.. blä..
Battery 1 som jag körde för ett par år sedan fungerade däremot jättebra.. men mina nya erfarenheter om i stort sett allt från det företaget är verkligen en ren besvikelse. Kommer det ändras? Kanske kommer en spännande fortsättning efter att jag grävt lite mer i ämnet..