->Pelleman
I Göteborg kan man åtminstone kolla på macar på dessa ställen:
Macforum
(Tandys) Computer City, både på Backaplan och Sisjöns ind.omr.
Macforum kan förmodligen sina saker, men de är ofta lite dyrare.
Det finns säker fler ställen, men detta är de ställena som jag verkligen sett uppmonterade, fungerande macar den senaste tiden.
På Computer City Sisjön såg jag senast igår flera personer gå och tråna efter de snygga Apple-burkarna. En Ibook, en Imac och en Power Mac. De har säkert en Emac också nånstans, men den missade jag i sådana fall.
Om du vill ha en bra och tyst dator så skaffa en Imac eller Ibook. Är du okänslig för pc-surr så kan du lika gärna skaffa en Power Mac.
Det är ju skönt att läsa att du vågar titta lite över Windows-stängslet. Jag har den åsikten att _många_ fler skulle nog egentligen gärna vilja ha en Mac OS-dator bara de blev av med "finns-ej-för-Mac"-fördomarna som finns i mångas undermedvetna och även sprids undermedvetet på nåt sätt. Jag säger/tycker att man i princip kan göra ALLT på en Mac som man kan på en Windows-burk. Det är egentligen bara två stora "aber" mot macen och det är utbudet av spel och de dyra grafikkorten. Spel finns (de största), bara men letar lite. Barnspel finns nästan alltid även för Mac. I övrigt kan nämnas att det ofta funkar med vanliga billiga pc-tillbehör till macen!
Lycka till!
[ 05 Januari 2003, 17:04: Meddelandet ändrat av: Alphonze ]