Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad behövs för att få sin imac utbytt?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-02-25 19:05

I oktober köpte jag en ny imac c2d 20". Redan efter någon dag upptäckte jag att det var fläckar i isighten. jag ringde och fick ett ärendenummer. Men jag behöver inte isighten så jag tänkte att jag lämnar in datorn när jag har tid, ingen vill ju lämna in en helt ny dator efter en vecka?!

Efter några fler veckor började det låta om datorn, antagligen fläktarna. Nu fick det vara nog så jag lämnade in datorn. När jag fick tillbaka den hade de inte ens bytt sig om fläktproblemet. Jag bad dem skicka tillbaka den med detsamma. De bytte då fläkten bak i datorn och jag antog att problemet var löst när jag fick hem den igen någon vecka senare.

Icke sa nicke, problemen kvarstod, båda!!
Oljudet hade visserligen ändrat sin karaktär men kvarstod. Jag skickade då en klok bild på hur isightproblemet såg ut och de bestämde sig då för att byta chassit på imacen då fläckarna kanske var på insidan av det. Eftersom jag behöver datorn till skolarbete så kunde jag inte skicka in datorn med detsamma utan fick vänta tills efter jul. Innan jag ens hann skicka in den hann dessutom ett tredje problem uppträda, nätaggregatet tjöt när man hade datorn avstängd.

Efter julen skickade jag in datorn för 3:e gågen. då tog det minsann tid, närapå 4 veckor. Sur som ett bi skulle jag hämta datorn. Då var chassit inte ens klokt påsatt! utan hade en stor skarv öppen. man undrar då hur insidan ser ut... Då ville de skicka in datorn igen men jag hade "tur" en tekniker hade vägarna förbi och kunde fixa det på plats, även om detta inte var en helt ny reparation så var det iaf en halv.

När jag sedan tog hemdatorn märkte jag att ljudet kvarstod!! Dessutom märkte jag att "rester" låg kvar bak i luftutsläppet och på sidan fanns det fläckar. hobbyverksamhet??

Vad i helvete ska man behöva få stå ut med för att få en dator fixad?!
Då ljudet egentligen inte är speciellt högt det hörs faktiskt mer när man inte sitter rakt framför datorn, tänkte jag att jag nog kunde leva med det. Jag är iaf tvungen ett tag då jag har mängder med arbete att plöja undan.

Men nu irriterar jag mig återigen (det tog två dagar). Det räcker att man hör det en gång så fastnar man på ljudet. och irriterar sig om och om igen. Mest irriterar jag mig nog på att jag varit utan dator i 6 veckor och problemet kvarstår!!

Jag ska få en extern hårddsik i kompensation men efter några dagar med surret igen så pallar jag inte, allt jag behöver är en fungerande dator! Kompensationen kan apple köra upp i valfri...

Snälla ge mig råd och moraliskt stöd, vad krävs för att få sin dator utbytt? 4 reparationer och 3 olika fel är alltså inte tillräckligt? Jag håller på att stressas sönder. allt jag vill ha är en fungerande dator som jag har betalt för, varken mer eller mindre.

Det ska nämnas att det är GRAFIT I LULEÅ som ansvarat för reparationen. synd för jag har alltid talat bra om dem tidigare.

Då jag varit i kontakt med Kullande & Kullander i Malmö, så har jag fått höra att policyn är att man inte kan byta datorn förrän den varit på reparation tre gånger. Antar då samtidigt att man kan, eller snarare får, byta datorn när den varit på reparation tre gånger.

Kan väl dock ställa till det lite om du redan accepterat en extern hårddisk i kompensation. Har du försökt få den utbytt redan?

1
Bevaka tråden