Det är inte WDS som ska användas här - det är till för att förlänga ett trådlöst nät trådlöst. Vad Göran ska göra är att sätta sin Express som klient till Extremen och sätta Expressen i Bridged mode. Alla enheter som kopplas via Expressens ethernetport får nu sina IP-adresser av Extremen! Det ska inte vara nödvändigt att ha vare sig korsad kabel eller hub/switch, det bör gå att stoppa skrivaren direkt i ethernetporten. Jag har inte kopplat upp det här själv men har båda enheterna och min erfarenhet är att det ska gå att göra som jag beskrivit.
Nej, Nej WDS är det som ska användas här. Problemet är att det är en väldigt stor skillnad mellan "trådlös klient" och "WDS-fjärrbasstation". När APX är WDS-fjärrbasstation delar den ut ett befintligt trådlöst nät både trådlöst och på ethernet porten. När den är klient är den endast en glorifierad musikuppspelande skrivarserver.
Hursomhelst tro inte att jag inte försökt och misslyckats med precis den konfigurationen som du beskriver, APX som klient ansluten till trådlös router . Misslyckandet fick mig att läsa följande FAQ från Apple: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108038
Se särskilt fråga 2, 4-5 och 7.
Man måste ändå säga att det är konstigt att APX kan brygga från ethernet till trådlöst men inte från trådlöst till ethernet (utan WDS).