Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta körkort - vilka program finns?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min tjej ska börja övningsköra snart. Hon har precis börjat läsa Körkortsboken och fick ett PC-program (av hennes bror som jobbar på MS) för att kunna träna lite på datorn. Nu är det så att hon har en Mac vilket hennes bror förstås är väl medveten om. Programmet fungerar givetvis inte på MAC.

Det vore fint om någon här hade något tips på ett körkortsprogram för Mac, kanske ett begagnat man kan få köpa? Eller är det nån som kanske har tips på någon trevlig sajt som fyller samma funktion?

Förslag? Tack på förhand!

Mig veterligen finns det inget sådant program för Macen. Skandalöst, men sant... Det bästa som jag känner till för PCn är Bonniers Trafikskola. Vet inte om man kan köra den med Virtual PC, det går kanske??

Jernberg

• Medlem
  • 2003-04-19 02:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Goldbeach
Min tjej ska börja övningsköra snart. Hon har precis börjat läsa Körkortsboken och fick ett PC-program (av hennes bror som jobbar på MS) för att kunna träna lite på datorn. Nu är det så att hon har en Mac vilket hennes bror förstås är väl medveten om. Programmet fungerar givetvis inte på MAC.

Det vore fint om någon här hade något tips på ett körkortsprogram för Mac, kanske ett begagnat man kan få köpa? Eller är det nån som kanske har tips på någon trevlig sajt som fyller samma funktion?

Förslag? Tack på förhand!

Jag har visserligen inte körkort (ännu), men något sånt där program har jag aldrig haft heller. Inte för Mac, inte för PC. Jag tycker det verkar som "överkurs". Helt onödigt när man kan läsa teori, sen tillämpa teorin i praktiken. Finns något som heter Road Quiz som tydligen ska vara bra. Men det är som vanligt bara PC som det funkar på, VPC kanske, men attans slött isf. Det programmet borde hon ha om hon köpt boken av en bilskola nyligen, där ingår nämligen den skivan.

Nä, mitt tips. Läs den teoretiska delen, sen tillämpa det i praktiken. Datorn kan inte ens komma i närheten av den verkliga trafiken. Välj mindre trafikerade vägar i början så ordnar det sig.
Se på mig, jag lever ju ännu

• Avstängd
  • 2003-04-19 21:01

Jag har ett gammalt program men det kanske inte gäller än. Reglerna ändras hela tiden,
Två varianter 1. Intensivkurs 10dagar brukar finnas i tidningen.
2. Betala på en bilskola teoriprogram som du kan läsa och prova hur många gånger som behövs.
Självstudier.
Sedan ta ett par körlektioner på skolan förutom privata.
Så fixar skolan uppkörning.
Min kompis sambo tog körkort här på Österlen kostnad 2500:- inkl halkkörning,

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-08 23:06

Väcker liv i en gammal tråd...

Finns det fortfarande inget körkortsprogram som funkar med Mac? Jag funderar på att ta tag i drömmen med hojkort och det skulle vara bra om det fanns något program att fräscha upp teoribiten med. Jag har trots allt hunnit glömma en del på de sju år som jag läste teorin senast...

• Oregistrerad
  • 2006-06-13 19:02

Såg denna tråd efter att jag startat en egen.

Är inne i samma banor som du Anton, har också glömt en del teori.

Mvh Micke

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-13 20:55

Det verkar inte som att körskolor är intresserade av ett program som fungerar på fler plattformar. Jag kontaktade 50 körskolor med en idé som jag hade om att utveckla ett plattformsoberoende sådant program, där även mer kontroll fanns hos körskolorna, med möjlighet att ge tidsbegränsade licenser till sina studenter, möjlighet att ha flerspråksstöd, m.m. (utöver det som dagens körskolor har)...

jag fick inte ett enda svar på detta, så jag lade ner det. Hade jag fått igenom det projektet hade det i alla fall funnits ett sådant för Mac, men tyvärr.

1
Bevaka tråden