Tja...alltså, jag får en känsla av att det är ehum, hur fasen ska jag förklara det.. "bakgrunden", som när den blir belyst och ska visa svart istället, i vissa vinklar (behöver inte vara några märkvärdiga vinklar) visar en rosa/lila bild istället. Den förra datorn visade en nästan exakt bild hur jag än flyttade mig från monitorn och tittade i alla möjliga vinklar.
För er som har följt mig och mina datorers öden, förstår säkert att jag har fått nog flera gånger om. iBooks som har bytts vid 3-4 tillfällen, Mac Mini som krånglade md DVI-utgången, och nu är jag på min tredje, yepp - TREDJE iMac. Den första hade en skada på foten och repor på plasten, den andra hade ett grymt irriterande surr från nätdelen + diverse andra problem. Den här senaste har: En lila j***a skärm i mörka partier. Lägg därtill allt jäkla meck med Apple, alla telefonsamtal, alla mail mm.
Jag är faktiskt riktigt, riktigt ledsen över Apples usla kvalitet och funderar på att lämna igen den här med, men orkar man? Känns som att jag kan sitta med en skit-PC för 5 papp, och som inte har sådana här problem. Jag vill ju köra mac just för att de ska fungera bättre (även om bara min TiBook var den som funkat bäst).
Fråga 1: Ska skärmen vara lila? Har skärmarna "nedgraderats" på något vis?
Fråga 2: Hur länge ska man vara naiv nog att fortsätta köpa hårdvara från Apple?
Det här är ju löjligt. Jag som jobbar så mkt med bilder osv... =(
Natti!
/Fredrik
Ps. Jag tar åt mig om kalibreringen, men jag tror att det här har med hårdvaran, skärmen, att göra. =P
Ds.