- josefffs
- Medlem ●
- Osby
ok, har nästan 2 år kvar på garantin så då är det väl lugnt då
men hittar inga kontaktuppgifter på apples hemsida, måste jag gå till återförsäljaren ?
Never mind, hittade sidan och allt, får nya hörlurar helt utan kostnad, Apple är toppen
Vad är adressen till din sidan? Någon som vet?
Har letat efter sidan på Apples hemsida. Tyvärr så har jag inte lyckats hitta den.
Mina hörlurar gick sönder och har garanti kvar...
Är inte originallurarna rätt pappiga? vill man ha ett par nya om man spräckt dom en gång? bara en stilla undran... Det låter ju helt sjukt att dom ersätter användarfel
Hi5!!
Kan inte svara för de tidgare inläggen. Tråden är gammal.
Personligen har jag försökt göra rent dem. Kan inte ha spräckt dem heller, har ljudkontrollen igång för iPhonen.
Men var på apples hemsida finns länken man begär serviceärende för hörlurar. Man kanske måste ha köpt lurarna tillsammans med en iPod eller så? Jag köpte de "nya" in-ear lurarna från Apple Store separat. Måste jag gå till en återförsäljare då?
Men var på apples hemsida finns länken man begär serviceärende för hörlurar. Man kanske måste ha köpt lurarna tillsammans med en iPod eller så? Jag köpte de "nya" in-ear lurarna från Apple Store separat. Måste jag gå till en återförsäljare då?
Ring AppleStore, det funkar.
Men var på apples hemsida finns länken man begär serviceärende för hörlurar. Man kanske måste ha köpt lurarna tillsammans med en iPod eller så? Jag köpte de "nya" in-ear lurarna från Apple Store separat. Måste jag gå till en återförsäljare då?
Bra fråga. Kanske kan vara så att man måste ta kontakt med Apple ändå.
Ring AppleStore, det funkar.
Hm, man blir hänvisad till Telia om man ringer supporter och väljer "iPhone" som alternativ. Man kanske får ta och välja "Övriga Mac-produkter"?
Mina originallurar har gått sönder, den högra är sprängd eller något, rätt kass kvalité.
Går detta på garantin eller måste jag köpa nya ?
Har du testat att rensa rent 3.5hålet från fickludd? Hade skitljud i mina hörlurar och micen funderade bara tidvis. Efter att jag plockat bort en bunke ludd så fungerade allt underbart igen!
När jag var hos Telia med hörlursproblem för ca ett år sedan så blev jag hänvisad till apples hemsida. Fick iofs nya hemskickade utan tjafs, bara fylla i ett formulär. Vill bara påpeka att Telia inte nödvändigtvis ger nya hörlurar över disk.
Det finns inget med Telia som de nödvändigtvis gör
Däremot har man köpt telefonen där så ska de hantera ev. service. När det gäller lurarna så lär de ju inte skicka dessa till Anovo utan bör således ge ut ett par nya.
De skickade inget till någon, utan hänvisade mig till apples hemsida. Jag fick nya hemskickade efter att ha lagt ett ärende via hemsidan.
Mina gick också sönder, närmare bestämt volymknapparna, och gick till 3 för att få dom utbytta...det blev dom inte utan det fick bli ett garantiärende och de skickades iväg till en verkstad för undersökning. Så nu är jag utan hörlurar i två veckor...
Då kan man fråga sig - vad är billigare: Byta ut över disk eller skicka för undersökning så att en tekniker ska undersöka o felsöka?
De skickade inget till någon, utan hänvisade mig till apples hemsida. Jag fick nya hemskickade efter att ha lagt ett ärende via hemsidan.
Jag måste vara helt blind men hittar inte - har du en direktlänk?
EDIT: Hittade http://www.apple.com/se/support/headphones/replacementprogram/
Mina gick också sönder, närmare bestämt volymknapparna, och gick till 3 för att få dom utbytta...det blev dom inte utan det fick bli ett garantiärende och de skickades iväg till en verkstad för undersökning. Så nu är jag utan hörlurar i två veckor...
Då kan man fråga sig - vad är billigare: Byta ut över disk eller skicka för undersökning så att en tekniker ska undersöka o felsöka?
Vad händer om felet inte går på garanti? Blir du tvungen att betala felsökningen då?
Notera också att länken som du refererade till gäller "hörlurar levererades med iPod shuffle (3:e generationen) som tillverkades under tiden ungefär februari 2009 till februari 2010. " samt har problem med att "Kontrollerna reagerar inte eller fungerar av och till, Oväntad höjning eller sänkning av volymen, Oväntad uppspelning av röstfeedback"
Det kan passa in på din felbeskrivning men inte originalinläggets.
Mina hörlurar fungerar dåligt och de ska kunna bytas på garanti för de gjorde jag på min förra iPhone och en iPod jag haft. I höstas öppnade Apple en ny del på sin supportsida där man kunde logga in och registrera sina produkter och döpa dem med mer. Nu kan jag inte hitta denna sidan någonstans och kan heller inte hitta någonstans att få mina hörlurar utbytta. Hamnar i någon slags ond cirkel på deras hemsidan! Snälla hjälp mig någon!
Tackar för svar!
//Martin
Mina hörlurar fungerar dåligt och de ska kunna bytas på garanti för de gjorde jag på min förra iPhone och en iPod jag haft. I höstas öppnade Apple en ny del på sin supportsida där man kunde logga in och registrera sina produkter och döpa dem med mer. Nu kan jag inte hitta denna sidan någonstans och kan heller inte hitta någonstans att få mina hörlurar utbytta. Hamnar i någon slags ond cirkel på deras hemsidan! Snälla hjälp mig någon!
Tackar för svar!
//Martin
Är det den här sidan du letar efter? https://register.apple.com/cgi-bin/WebObjects/GlobaliReg.woa
Är det den här sidan du letar efter? https://register.apple.com/cgi-bin/WebObjects/GlobaliReg.woa
Nä tyvärr är det inte den sidan. Sidan jag pratar om registrerade du dina produkter på ett annan sett och kunde sedan se vilka produkter du har med bilder precis som iTunes visar vilken iPod eller iPhone som är inkopplad exempelvis. Man kunde även döpa sina produkter, man kunde få support och se en slags tidslinje med ens garanti som var antingen kvar eller utgången.
Vore märkligt ifall denna sidan är borttagen, för den var genial. Även om jag nu inte kan hitta denna sidan, hur kan jag göra för att få mina hörlurar utbytta?
Även om jag nu inte kan hitta denna sidan, hur kan jag göra för att få mina hörlurar utbytta?
Gå till butiken där du köpte dom. Säg att lurarna är trasiga och visa upp ditt kvitto som visar att du har garanti kvar.
Nu har jag hittat sidan jag letade efter. http://expresslane.apple.com
Den fanns dock inte att hitta på svenska supportsidan.
Tack för de svar jag fick i alla fall!
om en kund kommer in i butik med en trasig produkt (spelar ingen egentlig roll vad det rör sig om) finns det ingenting som säger att butiken måste byta ut produkten över disk, det du som konsument har rätt till är att minst få felet avhjälpt inom rimlig tid (tolkningsbart vad rimlig tid är men räkna minst med ett par veckor).
och jo apple-tillbehör går ner till en serviceverkstad för utbyte lite beroende på om du har tagit produkterna från en distributör och vilket avtal du har, detta kan skilja från kedja till kedja. Detsamma gäller DOA-tid.
Att inte byta ut ett par hörlurar, en laddare eller dyl. är i mina ögon jävligt dålig kundvård då dessa krediteras av leverantör alternativt byts ut av densamme (eller auktoriserad verkstad). Man lagar M A O inte ett tillbehör typ hörlurar, headset, laddare osv osv.