Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Animeringar i en film

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-02 19:44

Jag är ganska novis på filmklipp och håller mig till iMovie 5HD med lite plugins (jag ska försöka plugga FCP senare)

Nu söker jag ett lättarbetat program för att få in lite animeringar som ska vara i början av filmen. Logotyper som flyger / studsar in och stillbillder som flyger runt (enkel beskrivning).

Så kan någon ge mig förslag på ett program som jag lätt kan förstå och komma igång med? Har bara hört talas om Adobe Premiere.

Thanks!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-03-02 22:35

Motion. Shake.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-02 22:44

Tack,
Motion verkar betydligt enklare än shake. (och billigare) Ska ta mig en titt. I värsta fall får jag väl använda Flash som jag kan något sånär annars

Senast redigerat 2007-03-02 22:55
  • Medlem
  • 2007-03-11 18:31

Motion är kasst. Adobe After effects är det enda som gäller.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-11 18:58

Vill inte gå så långt att säga att Motion är kasst, för det är det verkligen inte. Olika saker för olika uppgifter. Jag har använt mig av motion ett X antal gånger och det har fungerat hur bra som helst men som sagt...Beror lite på hur och vad man använder det till. Jag skulle nog inte ge mig in i en "167" bilders roto projekt med motion men ganska övertygad om att det också skulle fungera!

För det du är ute efter tror jag Motion skulle fungera alldeles utmärkt.
Om du funderar på att använda dig av flash...Vad kommer slutresultatet vara förnågot?Företagsvideo, dvd?

**edit

Om du bara ska ha en viss "timing" på de animerade inslagen i en färdigredigerad video sekvens så behöver du ingentligen inte använda dig av nått kompositing packet i huvudtaget. Tror att Imovie, om man kan skapa flera videokanaler, lägga dina animerade sekvenser över ditt redigerade material och time'a in dom på så sätt.
Förutsättingen är ju självklart att de färdiga animerade inslagen har en alpha kanal!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

1
Bevaka tråden