Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
...tycker att Mail är seeeeg på min MBP C2D och för stunden har jag knappt 250 mail i inboxen och bara 2 adresser inlagda. Läste på Macfeber att man kan snabba upp Mail via terminalen.
Någon som testat? Funkar det och är det säkert - så man inte pajar nåt...
weeird.. testa bara sorkpappa.se då, den ska va längst upp..
edit: Nu skäms jag lite.. Sidan var inte publicerad i wordpress och den syntes bara i min FF eftersom jag var inloggad. Nu skall det fungera dock, båda länkarna.
någon som vet vad det är man egentligen gör? jag menar, om man själv kan fixa det i terminalen - är det inte konstigt att det inte är påtänkt från början av apple?
någon som vet vad det är man egentligen gör? jag menar, om man själv kan fixa det i terminalen - är det inte konstigt att det inte är påtänkt från början av apple?
Svaret på den frågan hittar du här. En kort sammanfattning:
"...why doesn’t Mail periodically perform a vacuum command?
There are a number of reasons why you would avoid it. Most importantly, it can take a really long time and there is no way to predict how long it might run or what the savings might be. Not exactly the kind of thing you want to subject the user too if the general performance profile is “good enough” (and it mostly is)."